جزییات سرنوشت نهایی پرند و مشکلات زندگی در آن

  • دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 14:52

اخبار => سایر رسانه ها

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام کرد: مشکل اصلی ما در پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر تکمیل بحث محوطه‌سازی و آماده‌سازی آن بوده که این مشکل نیز تنها با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان و تکمیل فرایند تأمین انشعابات این واحدهاست.
جزییات سرنوشت نهایی پرند و مشکلات زندگی در آن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند از اتمام مراحل ساخت ۷ هزار واحد مسکن مهر این شهر تا هفته دولت خبر داد و گفت: مشکل اصلی ما در این پروژه تکمیل بحث محوطه‌سازی و اماده‌سازی آن بوده که این مشکل نیز تنها با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان و تکمیل فرایند تأمین انشعابات این واحدهاست.

طاهری با تأکید براینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلی در تأمین مالی این اقدامات برای واحدهای مذکور ندارند گفت: شرکت عمران تمامی هزینه‌های مربوط به این بخش را پرداخت کرده است ولی مشکل فعلی عدم تخصیص ردیف بودجه انشعابات اصلی موجود است که باید براساس یک برنامه‌ریزی مناسب رفع شود زیرا شرکت عمران شهرهای جدید در موارد مشابه از منابع داخلی شرکت استفاده کرد که ساخت مدرسه، مسجد، کلانتری و ... از جمله این موارد به شمار می‌رود.

وی همچنین ادامه داد: ما ضمن پیگیری‌های مکرر انتظار داریم تا سایر دستگاه‌ها نیز مانند وزارت راه و شهرسازی بدون آنکه وظیفه‌ای قانونی در اجرای بسیاری از پروژه‌ها داشته باشند به دلیل اتمام هرچه‌سریعتر این طرح از تمامی ظرفیت خود در این راه استفاده کرده و وارد عرصه شده و با این هدف به تکمیل هرچه سریعتر پروژه کمک کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تا کنون حدود ۷۰ هزار واحد از سایت مسکن مهر این شهر تکمیل شده است گفت: درحال حاضر ۲۵ هزار واحد مسکن مهر در پرند باقی‌مانده که نزدیک به ۷۵۰۰ واحد آن فاقد متقاضی گزارش شده است.

به گفته طاهری ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر به مرور آماده تحویل هستند و مشکل اصلی آن‌ها عدم تأمین خدمات زیربنایی و اقدامات مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در ادامه سخنان خود دسترسی و حمل و نقل درون‌شهری نامناسب را یکی از دلایل اصلی عدم استقبال مردم برای سکونت در این شهر اعلام کرد و گفت: درحال حاضر ۱۲۰۰ واحد آماده تحویل در پرند وجود دارد که به دلیل مشکلات مذکور متقاضیان از تحویل آن امتناع می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول با توجه به این مشکلات و همچنین در راستای تأکیدات وزیر راه و شهرسازی از آغاز سال ۹۶ به طور جدی بحث توسعه خطوط ریلی در شهر پرند را دنبال کرده و خوشبختانه  با برگزاری جلسات متعدد تا کنون به نتایج خوب و قابل قبولی دست یافتیم.

طاهری با اشاره به این نکته که قصد داریم در جهت تسهیل رفت و آمد ساکنین این منطقه ایستگاه ورودی راه‌آهن شهر پرند را در داخل شهر و در یکی از میادین اصلی احداث کنیم گفت: تا کنون مشکل اصلی اجرایی شدن این طرح بحث تأمین مالی آن بود که خوشبختانه مبلغی در سال گذشته برای آن به تصویب رسید که همچنان آمادگی لازم برای افزایش آن و کمک هرچه بیشتر به شرکت راه‌آهن (به عنوان مجری طرح) برای تسریع در روند اجرای پروژه را داریم.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت متروی شهر جدید پرند نیز ییان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۲ عملیات ریل‌گذاری و زیرساخت خط مترو تا شهر جدید پرند را با هزینه‌ای بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان به انجام رساند ولی شهرداری تهران به دلیل کمبود منابع مالی همچنان قادر به ادامه این پروژه و تکمیل آن نیست.

طاهری با تأکید براینکه شرکت عمران شهرجدید پرند آمادگی کمک به شهرداری برای تکمیل این پروژه را از طریق تهاتر اراضی دارد گفت: قطعا شرکت عمران در صورت دریافت مجوز از هیئت وزیران آمادگی لازم برای ارائه کمک بیشتر به شهرداری برای تکمیل هرچه سریعتر این پروژه را دارد.

وی خروج شهر جدید پرند از بن‌بست و افزایش جاذبه‌های گردشگری را از اهداف مهم این پروژه دانست و افزود: قطعا با وصل شدن پرند به شهریار و دسترسی مردم برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری ملارد می‌تواند تأثیر زیادی در جذب جمعیت در این نقطه داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان از فراخوان تأمین زیرساخت زمینی ۹۰ هکتاری در فاز ۶ شهر پرند خبر داد و گفت: قصد داریم تا پس از تأمین زیرساخت این منطقه مجوز ساخت خانه‌های ویلایی و کم تراکم را در این منطقه صادر کنیم.


تعداد بازدید : 438

نظرات

جواد ميرزايي

با سلام اميدوارم مسئولي فكري به حال مترو پرند بكنند و شهرداري و وزارت راه به گردن همديگر نندازند با تشكر

ارسال نظر

ارسال