گزارشها حاکی است روابط عمومی دستگاههای مختلف برای فعالیتهای ارتباطی، رسانهای و تبلیغاتی خود قراردادهایی را با بخشهای مختلف سازمان صداوسیما منعقد میکنند تا از طریق برنامههایی که اصطلاحا “مشارکتی” نامیده میشود، روی آنتن بروند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از 24 آنلاین، اما گزارشها حکایت از آن دارد که نتیجه این اقدامات، بازخورد مثبتی برای دستگاههای اجرایی ندارد و معمولا صداوسیما در برنامههایی بی خاصیت و در ساعتهای کم بیننده برنامه هایی را با کیفیت نازل روی آنتن میبرد.
هرچند طبق مقررات صداوسیما مبالغ چنین برنامههایی باید کلا به حساب سازمان واریز و سپس به تهیه کنندگان برنامهها پرداخت شود، اما گزارشی از صحت اجرای این روند وجود ندارد و احتمال فساد و زدوبند در این زمینه وجود دارد.
انتظار میرود وزارتخانه ها و سایر دستگاههایی که چنین مبلغ کلانی را خرج صداوسیما کنند گزارشی از عملکرد مالی خود ارائه کنند و صداوسیما نیز در باره این درآمد هنگفت شفاف سازی کند.