پیام‌رسان‌ داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی در آموزش و پرورش

  • سه شنبه 21 فروردین 1397 ساعت 12:23

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیام رسان‌های داخلی به سرعت در حال رشد هستند و در حوزه فعالیت‌های آموزش و پرورش نیز به سرعت آنها را جایگزین نمونه‌های خارجی خواهیم کرد.
پیام‌رسان‌ داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی در آموزش و پرورش

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در هشتمین همایش راه روشن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به همت خدمتگزاران خود در سال‌های گذشته دستاوردهای خوبی در حوزه‌های کمی داشته است که نباید از آن غفلت شود و نرخ تحت پوشش آموزشی در منطقه منحصر به فرد است.

وی افزود: پوشش 98 درصدی دوره ابتدایی، افزایش ساخت فضاهای آموزشی با وجود رشد جمعیت دانش‌آموزی، افزایش پوشش آموزشی برای دختران و بالا رفتن میزان تحصیلات پرسنل شاغل در آموزش و پرورش از اتفاقاتی است که می‌توان به آنها افتخار کرد.

بطحایی اضافه کرد: نباید تنها به دستاوردها دلخوش کرد بلکه مرتباً باید به نقاط ضعف توجه کرد و برای اصلاح آن گام برداشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین با وجود کاستی‌هایی که دارد یک سند مهم و جامع است، گفت: کیفیت در آموزش و پرورش کاستی‌های زیادی دارد و نتوانسته‌ایم رضایت ذینفعان آموزش و پرورش را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل از آموزش و پرورش ممکن است از لحاظ شناختی و علمی سرآمد باشند اما در مهارتهای زندگی و اجتماعی نمره خوبی نمی‌گیرند.

بطحایی ادامه داد: مختصات الگوی زندگی ایرانی و اسلامی در مدارس آموزش داده نمی‌شود و مسائلی چون هنر گفت‌وگو، پذیرش مخالف و تعاملات صحیح از جمله مهارت‌هایی است که دانش آموزان ما در آن ضعیف هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، بیان داشت: آموزش و پرورش در قبال این استراتژی ملی وظیفه مهمی بر دوش دارد و برای اینکه بتوانیم این مسئله را در سبد یادگیری دانش‌آموزان قرار دهیم، کار سختی پیش رو داریم.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی شرایط خوبی نداریم و بخش عمده این آسیب‌ها توسط دشمن طراحی و مدیریت می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید مسیر خود را به سمت نیازهای اجتماعی و فردی تصحیح کند، گفت: باید در برنامه‌های رسمی خود برای این نیازها برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: باید بتوانیم انعطاف بیشتری در آموزش و پرورش ایجاد کنیم که کار بسیار سختی است زیرا یکی از ویژگی‌های فرهنگ سازمانی ما مقاومت در برابر تغییر است که کار تحول را سخت می‌کند.

وی عنوان کرد: مسائل مالی ما در صورت عدم تصحیح راه در آینده سخت‌تر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش، تشکل‌های دانش آموزی را مجرای تمرین مهارت دانست و گفت: مهارت‌های ذهنی و بینشی در تشکل‌هایی چون بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان دانش‌آموزی شکل می‌گیرد و کار آموزش و پرورش را در مسیر آموزش مهارت‌ها آسان می‌کند.

بطحایی تصریح کرد: اتحادیه انجمن اسلامی یک مسیر هموار برای رشد مهارت‌های دانش‌آموزان و دور شدن از آسیب‌های اجتماعی مطرح است و در هجمه ناجوانمردانه‌ای که دشمن به اعتقادات و باورهای دانش‌آموزان دارد باید به دنبال تقویت این اتحادیه با کمک روش‌های جدید باشیم.

وی با بیان اینکه باید حتماً به دنبال روش‌های جدید برای انتقال ارزش‌ها به دانش‌آموزان باشیم، گفت: اگر از ظرفیت تشکل‌ها در دور کردن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی غفلت کنیم به خطر خواهیم افتاد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی برای دانش‌آموزان اظهار داشت: باید تلاش کنیم تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم و کمک کنیم پیام رسان‌های داخلی بین مردم جا باز کنند.

وی ادامه داد: پیام رسان‌های داخلی به سرعت در حال رشد هستند و در حوزه فعالیت‌های آموزش و پرورش نیز به سرعت آنها را جایگزین نمونه‌های خارجی خواهیم کرد.


تعداد بازدید : 172

ارسال نظر

ارسال