به گزارش باشگاه در و پنجره و نما
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین مدل هیوندای آزرا که در حدود ۱۰ سال پیش به ایران وارد شد، بازار کشور را با محصولی لوکس و البته غیر آلمانی آشنا کرد. پیش از آنکه لکسوسهای سری ES خودنمایی کنند، سدان نیمه لوکس ساخت کره با برند هیوندای، پرستیج خودروهای امریکایی را تداعی میکرد و با بدنهای جادار، همراه با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری و ۲۶۰ اسب بخار، نمایندهی سطح جدیدی از استاندارد رانندگی در ایران بود. نسل بعدی آزرا هم، میرفت که محبوبیت مدل قبلی را در بازار کشور ادامه دهد، اما با تصویب قانون منع واردات خودروهای خارجی با پیشرانهی حجیمتر از ۲.۵ لیتر، از دسترس خارج شد.