به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هواپیماها باید به طور معمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد در ارتفاع 15 هزار پایی از روی قله دنا عبور کند، زیرا ارتفاع این قله 14 هزار پا است.
رضایی کوچی در ادامه افزود: اگر این طرح توسط خلبانان رعایت شود، فورا باید طرح تقرب را اجرا و در فرودگاه یاسوج فرود بیایند، اما در شرایطی که هوا بسیار صاف باشد و خلبان دید مستقیم داشته باشد خلبانان ترجیح می دهند از دره یو شکل کنار فرودگاه یاسوج به روی باند بنشینند و بنابراین طرح سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نمی کنند.
رییس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: به نظر میرسد خلبان هواپیمای یاسوج نیز خودش مسیرش را انتخاب کرده و در مسیری که انتخاب کرده با ابرهای متراکم و توربالانس مواجه شده و در نتیجه چنین حادثهای پیش آمده است.