رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در آخرین جلسه این کمیسیون که در خصوص بازنگری طرح جدید ترافیک شهر تهران اختصاص داشت گفته بود با سخنان کسانی که می گویند دسترسی به حمل و نقل عمومی میسر نیست و لذا نباید طرح ترافیک جدید را اجرا کرد مخالف است و آن را کم لطفی می داند چرا که توزیع دستگاه های اتوبوس در تهران منطقی است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، این سخنان او با واکنش اتوبوس سواران تهرانی که در محدوده غرب تهران با کمبود اتوبوس مواجه بودند، رو به رو شد.
زهرا صدراعظم نوری در واکنش به این انتقادات گفت: به اعتقاد من در سطح شهر تهران تعداد قابل توجهی ایستگاه اتوبوس وجود دارد اما در خصوص اینکه تعداد اتوبوس ها کافی است صحبتی نکردم اما مترو در همه نقاط شهر تهران گسترده نشده و در حال توسعه است.
وی در خصوص اینکه هنوز حمل و نقل عمومی شهر تهران نیاز مسافران را برطرف نمی کند، گفت: شهروندان باید بتوانند حمل و نقل عمومی در دسترسی داشته باشند و بتوانند با ۵ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی به اولین ایستگاه اتوبوس یا مترو برسند.
وی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای کاهش سرفاصله قطارهای مترو گفت: اولویت ما ارتقا سطح کیفی حمل و نقل عمومی است.
وی همچنین از شهروندان غرب تهران و رسانه ها خواست کمبودها را در حوزه حمل و نقل عمومی به خصوص نبود ایستگاه اتوبوس منعکس کنند تا شورا به طور ویژه این موضوعات ر ا پیگیری کند.
ما هم از حمل و نقل عمومی استفاده می کنیم
وی تاکید کرد: اعضای شورا نیز قبل از آنکه به شورا بیایند از حمل و نقل عمومی استفاده می کردند و خود من با تاکسی و اتوبوس در سطح شهر تردد می کردم.
وی ادامه داد: البته به خاطر اینکه تمامی ایستگاه های مترو پله برقی ندارد امکان استفاده از مترو را نداشتم که امیدوارم پله برقی تمامی ایستگاه های مترو راه اندازی شود.
وی در خصوص جزییات جلسه کمیسیون سلامت با معاونت حمل و نقل ترافیک گفت: در این جلسه اعلام شد که ۶۰ درصد سفرهای داخل محدوده طرح ترافیک کاری و آموزشی است و ۴۰ درصد غیرکاری است که باید این ۴۰ درصد را مدیریت کرد تا از زمان پیک ترافیک حذف شود و به ساعاتی غیر از ساعات ۸ صبح و ۴ بعدازظهر منتقل شود.
وی یکی از ابزارهای مدیریت زمان سفر در طرح جدید را کاهش نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در ساعات میانی روز عنوان کرد و گفت: در طرح ترافیک سالیانه این ظرفیت به طور دائمی به یک تعداد افرادی داده می شد که ممکن بود به طور عادلانه از این طرح برخوردار نشده بودند و یا در تمام روزها نیازی به ورود به طرح ترافیک نداشتند بنابراین اینکه این آرم ها از اختیار عده ای خاص بیرون بیاید و در اختیار همه قرار بگیرد به عدالت نزدیک است.
وی در پاسخ به این پرسش که تخفیف هایی که برای گروه های ویژه در نظر گرفته شده عملا از توان پرداخت این گروه ها خارج است گفت: هنوز هیچ پیشنهادی از سوی شهرداری در شورا بررسی نشده تمامی پیشنهادها قرار است به شورا ارائه شود و ما آن را چکش کاری می کنیم و آنچه به مصلحت محیط زیست و ترافیک شهر تهران است را در تصمیم گیری ها در نظر می گیریم هنوز هیچ عدد و رقمی اعلام نشده که بخواهیم در خصوص آن صحبت کنیم.