به گزارش باشگاه در و پنجره و نما
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری 'زی نیوز'، ویراندر پاول معاون نماینده دائم هند در سازمان ملل ضمن تاکید بر حمایت هند از تلاش های جامعه بین الملل برای افزایش ارتباطات فیزیکی اعلام کرد هند معتقد است که این ارتباطات منافع اقتصادی بیشتری را برای کشورها به صورت عادلانه ایجاد خواهد کرد.وی افزود: اما در خصوص کریدور اقتصادی چین و پاکستان که یک طرح اصلی در پروژه یک جاده یک کمربند پکن است جامعه بین الملل از موضع هند آگاهی دارد. هیچ کشوری نمی تواند پروژه ای را قبول کند که حاکمیت و تمامیت ارضی آن را نقض می کند.
معاون نماینده دائم هند تاکید کرد: هند بار دیگر بر تعهد خود برای اجرایی شدن حق توسعه تاکید می کند. اما متاسفانه با وجود گذشت سه دهه از الحاق حق توسعه در سازمان ملل و برگزاری 19 جلسه با این موضوع، اجرایی شدن این حق هنوز هم محقق نشده است.
به گفته مقامات هندی کریدور اقتصادی چین و پاکستان که بخشی از طرح یک جاده یک کمربند چین است از منطقه کشمیر اشغال شده توسط پاکستان عبور می کند و این امر حاکمیت ارضی هند را نقض می کند و چین با سرمایه گذاری طولانی مدت خود در این کریدور به این اشغال غیر قانونی کشمیر مشروعیت و آن را استحکام بخشیده است.
در این راستا هند همچنین در کنفرانس یک جاده یک کمربند که در ماه مه سال گذشته در پکن برگزار شد شرکت نکرد.
کمربند اقتصادی جاده ابریشم و 'جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یک' ابتکارهایی هستند که برای نخستین بار در پاییز 2013 توسط رییس جمهوری چین و به ترتیب در جریان دیدارهایی از قزاقستان و اندونزی ارائه شدند. این 'کمربند' بعنوان شبکه ای طراحی شده از جاده های فراسرزمینی و خطوط آهن، لوله های نفت و گاز و دیگر پروژه های زیرساختی است که از شهر شیئان در مرکز چین آغاز و سراسر آسیای میانه را در می نوردد و سرانجام به مناطق دوردستی چون مسکو، روتردام و ونیز می رسد.
آساق**267**1424**1337