به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا صارمیان ، اظهار کرد: طی آبان امسال در مجموع ۱۳ هزار و ۳۳۲ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت شد که از این تعداد ۷۰ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۳۰ درصد باقی مانده نیازمند کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.
وی افزود: از مجموع شکایات ۸۵ درصد مربوط به کالا و ۱۵ درصد مربوط به خدمات بوده است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه بوده و در بخش خدمات از تعمیرگاههای خودروهای سبک و پارکینگهای شهری بوده است.
صارمیان درباره نوع تخلف نیز گفت: گرانفروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار دارد.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: از مجموع شکایات دریافتی ۴۲۸ فقره (سه درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از چهار میلیارد تومان که زیان آن صرفا توجه شخص شاکی بوده در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.
وی با بیان اینکه تلاش شده پس از دریافت شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود، توضیح داد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به بازرسی و نظارت می پردازند و در تهران با استقرار هفت منطقه، پس از دریافت شکایات در کمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارائه گزارش اقدام میکنند و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد صنفی اعم از عدم درج قیمت، کم فروشی، گرانفروشی و... با شماره تلفن ۱۲۴ یا مراجعه به سازمانها و ادارات صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانها موارد تخلف را گزارش کنند.