به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی ربیعی در مراسم امضای این تفاهمنامه از آغاز به کار طرح کارورزی و مشوقهای بیمه ای در حوزه گردشگری خبر داد.
وی گفت: اگر در دوران تحریم در بعضی از بخشها دچار کاستی شده ایم اما در حوزه گردشگری میتوانیم از ظرفیتهای موجود استفاده و اشتغالزایی کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به موجب این تفاهمنامه میتوانیم با استفاده از فضای مجازی، تعداد ۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را بدون محدودیت رشته تحصیلی به عنوان بازاریاب و در صورت حصول نتیجه به عنوان راهنما به کار بگیریم.
به گفته وی، آژانسهای مسافرتی میتوانند از این امکان بهرهمند شوند و تور لیدرهای بیشتری به استخدام درآیند و با این کار پس از دو سال شغلها به شغل پایدار تبدیل میشود.
ربیعی متذکر شد: این افراد پیش از فعالیت رسمی، در یک دوره ۶ ماهه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، آموزش می بینند و آژانس ها برای جذب آنها به عنوان راهنمای تور ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کمک مزد و مشوق های بیمه مسئولیت مدنی و حوادث دریافت خواهند کرد.
رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز از فعالیت ۵۰ هزار بازاریاب گردشگری به موجب این تفاهمنامه خبر داد و گفت: ۵۰ هزار نفر برای بازاریابی بستههای گردشگری در ۴۷۰۰ دفتر خدمات مسافرتی جهانگردی فعال می شوند.
به گفته مونسان، با امضای این تفاهمنامه، دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی به تور اپراتورهای مجازی و بازاریاب گردشگری تبدیل شده، به مدت ۶ ماه آموزش کارورزی دیده و در دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان بازاریاب مشغول کار میشوند.
وی تاکید کرد: ایجاد این ۵۰ هزار شغل در قالب مشاغل دولتی نیست و افراد پس از آموزش از محل بازاریابی خود ایجاد درآمد خواهند کرد.
بر اساس این تفاهمنامه مشترک، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم بیمه کارفرمایان را به مدت دو سال خواهد پرداخت و افراد پذیرفته شده، در طول دوره آموزش ۲۷۰ نا ۳۰۰ هزار تومان یارانه هزینه آموزشی دریافت خواهند کرد.