به گزارش اقتصاد آنلاین ، مهندس الویری، در حاشیه بازدید از خط ۶ و ۷ مترو با بیان اینکه خطوط ۶ و ۷ مترو از مهمترین خطوط هستند که آغاز به کار آنها از نظر کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار اثرگذار است، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل یافتن دلایل تاخیر در اجرای این پروژه و یافتن راه حلی برای حل این مشکلات امروز صبح از روند ساخت خطوط ۶ و ۷ بازدید کرد.
وی با بیان اینکه خط ۶ مترو ۳۸ کیلومتر است که طولانیترین خط مترو در خاورمیانه لقب گرفته است، اظهار کرد: پیشرفت تونلی این خط ۹۵ درصد است و تنها نیازمند خرید تجهیزات است.
الویری با بیان اینکه امیدواریم با تامین منابع ۱۰ کیلومتر از این خط از دولت آباد تا امام حسین (ع) به بهره برداری برسد، گفت: البته تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که با تزریق منابع ارزی و ریالی کل این خط به بهره برداری برسد.
وی در مورد خط ۷ مترو نیز با بیان اینکه در زمان قالیباف این خط به صورت موقت راه اندازی شد اما به دلیل لزوم تامین ایمنی تعطیل شد، گفت: به دلیل نداشتن هواکش و سیگنالینگ دستور توقف فعالیت خط ۷ مترو صادر شد و خوشبختانه نهادهای نظارتی نیز این توقف فعالیت را تایید کردند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم این خط را راه اندازی کنیم.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خط ۷ تجهیزات بیشتری از خط ۶ دارد و هزینههای کمتری میبایست برای آن انجام داد، گفت: عمده تمرکز بر روی خط ۶ است تا بتوانیم علی رغم محدودیتهای موجود با سرعت کار را پیش ببریم.
وی افزود: بنا به گفته مسئولان مترو ۱۲۰ میلیون یورو برای سیگنالینگ، تجهیزات، پله برقی و آسانسور در خط ۶ لازم است و خوش بین هستیم که تا پایان سال شاهد افتتاح بخشی از خط ۶ و ۷ باشیم اما معتقدیم که باید راه حلی برای تامین منابع مترو پیدا کنیم و در حال حاضر تهاتر، گزینه ما برای تامین منابع و پرداخت دیون است.