به گزارش باشگاه در و پنجره و نما
به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» چهارشنبه در نشست هماندیشی برنامه های نظارتی سال 98 با محور طرح ویژه ماه مبارک رمضان، افزود: تمایز 2 مقوله گرانی و گرانفروشی بدرستی تبیین نشده؛ در حالی که منشا گرانی، کمبود یا فقدان کالاست.
به گفته وی، «اگر در زمینه تامین کالا با مشکل روبرو شویم و تقاضا از عرضه بیشتر شود، گرانی اتفاق می افتد که در این زمینه باید برنامه ریزی لازم انجام شود».
تابش اضافه کرد: متاسفانه دستگاه های نظارتی باید بار برخورد با گرانفروشی و گرانی را همزمان به دوش بکشند.
وی ادامه داد: نظارت باید از مبدا و حلقه های اولیه آغاز شود و فقط به نظارت بر حلقه های آخر توزیع محدود نشود که برای رسیدن به این وضعیت با مشکل بودجه، نیروی انسانی و ساختار اداری روبروییم.
تابش یادآوری کرد برآوردهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وضعیت بازار به دستگاه های متولی ابلاغ می شود.
به گزارش ایرنا، پارسال در مجموع 262 هزار و 649 فقره شکایت در مورد کالاها و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها اخذ شد که نسبت به سال پیش از آن 39 درصد افزایش داشت.
اقتصام*3065*1961*