به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدعلی کرونی با اشاره به اینکه برای تکمیل خطوط ۶ ، ۷ و ۳، فاینانس پیش بینی شده بود که دو فاینانس مهلت اعتبار آن از دست رفت، گفت: از این سه اعتبار خارجی برای خطوط ۶ و ۷ یک اعتبار ۳۴۸ میلیون یورویی برای خط ۶ است که از سوی چین و بانک عامل آن نیز مشخص شده که تاریخ مهلت آن منقضی شده است و باید در شورای اقتصاد این مجوز تمدید شود. همچنین فاینانس ۳۴۸ میلیون یورویی دیگری برای خط ۷ پیش بینی شده بود که باز هم به همین سرنوشت دچار شده است.
وی ادامه داد: فاینانس ۴۵۰ میلیون یورویی نیز برای خط ۳ در نظر گرفته شده که بانک عامل ندارد و شورای اقتصاد مجوز آن را صادر نکرده است. از این سه فاینانس، دو فاینانس همچنان امکان محقق شدن دارد و اگر مسئولان حمل و نقل تهران وقت را هدر نمی دادند، به راحتی قابل تحقق بود و خطوط ۶و ۷ با مشکل مالی کمتری تکمیل می شد.