رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین گردهمایی تبیین جایگاه روابط عمومی در بازار سرمایه گفت: همانگونه که هر کالا و خدماتی میتواند با ارتقای کیفیت دوام خود را حفظ کند، خدمات روابط عمومی و محصولات رسانهها نیز در سایه دقت، سرعت، صحت و بیطرفی قادر خواهد بود دوام بلندمدت داشته باشد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا٬ شاپور محمدی با تاکید بر نقش کلیدی شفافیت در بازار سرمایه و نیاز آن به روابط عمومی و ارتباطات گفت: به کارگیری روابط عمومی برای تبلیغ شخصی، سوء استفاده از رسانه است که باید در سازمان ها ممنوع شود و خوشبختانه شأن اصحاب رسانه به گونه ای است که اجازه استفاده نامعقول از این امکان و ابراز را نخواهند داد.
سخنگوی سازمان بورس همچنین با اشاره به نقش روابط عمومی ها در کاهش تنش با محیط پیرامونی گفت: روابط عمومی در واقع نوعی نظام فیصله نیز به حساب میآید؛ چراکه کمک میکند خیلی از مسائلی که ممکن است تبدیل به ادعاهای حقوقی در دادگاه شود، فیصله یابد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از اجرای دستورالعمل تامین مالی جمعی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: خوشبختانه در شورای عالی بورس با کمک وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهمنامه دستورالعمل تامین مالی جمعی نهایی شد.
محمدی مهمترین کارکرد این دستورالعمل را تامین مالی محصولات فرهنگی از جمله فیلم و سریال در حوزههای مختلف از جمله بازار سرمایه دانست و گفت: این اقدام از طریق پلتفرمهایی اجرا میشود که شرکت فرابورس ایران نیز سازمان بورس را در ساماندهی این برنامه کمک خواهد کرد.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ سازی عمومی را یکی دیگر از نقش های رسانه و روابط عمومی ذکر کرد و افزود: همکاران ما در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و روابط عمومی سازمان، تاکنون در حوزه فرهنگ سازی اقدامات زیادی از جمله برگزاری دورههای مختلف آموزشی، انعقاد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش و بازدیدهای دانش آموزی داشته اند و در سال جاری نیز این رویکرد تقویت خواهد شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین اظهار داشت که آموزش و فرهنگسازی در این بخش باید ادامه یابد. او بر اهمیت فرهنگ پیشگیری در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: فرهنگ پیشگیری از تخلفات در بازار سرمایه نیازمند کمک رسانه ها است.
وی با بیان اینکه در ماههای اولیه سال ۹۵ تعداد تاخیر در ارسال اطلاعات شرکت های بورسی ۳۰ تا ۴۰ مورد و متوسط تاخیرها بیش از ۳۰ روز بوده است٬ افزود: با اقدامات سازمان بورس از جمله پیاده سازی کدال ۳۶۰ درجه و سیستم هشدار قانونی وظایف مدیران، امروز تعداد تاخیر در ارسال اطلاعات در هر ماه تنها به یک تا دو مورد و مدت تاخیر حداکثر به سه روز رسیده است.
لازم به ذکر است، در این مراسم محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به بیان توضیحاتی درخصوص جایگاه روابط عمومی در سازمان ها پرداخت و بیان کرد: بورس یکی از مکان های بسیار خوب و مطمئن برای جذب پول های سرگردان در شرایط حساس تحریمی است که می تواند التهاب جمع شده در فضای دلاری را به سوی سایر بازارها و صنایع مختلف سوق دهد.