به گزارش باشگاه در و پنجره و نما
پس از 16 سال تویوتا سوپرا به خط تولید خود بازگشت و اولین مدل جدید آن پس از نمایش در دیترویت با قیمت نجومی 2.1 میلیون دلار به فروش رسید.
در حالیکه این کوپه ژاپنی در حال مهندسی و ساخت است، برخی از رقبایش هر روزه ارتقاء یافته و بالا می روند.
به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "کارسکوپ"، نسخه جدید سوپرای تویوتا قرار است وارد حوزهای شود که پورشه 718، کایمن، ب امو M2، آلف رومئو 4c وآلپاین a110 -دست کم در بخشی از دنیا- به خوبی در آن درخشیدهاند.
اگرچه نسلهای قبلی این خودرو موفقیتهای زیادی را از آن خود کرده، اما همگان در انتظار نسخههای مدرن آن در حوزه شلوغ این روزها هستند و اینک تمرکزمان را در رقابت آن با رقیب قدرقدرت آلمانی یا همان بامو z4 قرار دادیم.
هر دوی این خودروها توسط کارخانه "مگن اشتایر" اتریشی ساخته و طراحی میشوند و به همین دلیل شباهتشان چندان عجیب نیست. اما باید گفت این کمپانی برای هر دو خودرو ماهیت و ویژگی متفاوت در نظر گرفته و بدنه آنها از ورقههای فلزی مجزا ساخته شده است.
در نمای بصری از خارج و داخل هیچ بخش مانند آینه و دستگیره در خودرو اشتراکی نیستند.
اگر نگاهی کلی به ابتدا تا انتهای هر دو خودرو بیندازید، هر دو را سوار بر یک پایه و ساختار خواهید یافت. با این حال چراغهای سوپرا شما را به یاد پیشینیانش میاندازد. سپر با دریچههای هوای ورودیاش کمی به بامو z4 شبیه است، با این وجود درب کاپوت سفارشیتر نیز ساخته شده است.
در نمای انتهایی تفاوت بین دو خودرو بیشتر میشود، خودروی روباز از روند طراحی باموهای مدرن و امروزی بهره میبرد و طراحان ژاپنی از مدلهای شهری ایده میگیرند. تویوتا در این بخش به سپرهای تخاجمیتر، اسپویلرهای بزرگ و چراغهای ترمز سه گانه با الهام خودروهای فرمول 1 مجهز است.
بامو z4 و سوپرا هر دو کاپوتهای بلند و اوورهنگهای کوتاه دارند و زاویه شیشه جلو در هر دو یکسان است. با این وجود سوپرا با یک سقف "دابل- بابل" ارائه میشود، دومی به یک سقف نرم تاشود و متحرک مجهز شده که قطعا بزرگترین تفاوت این دو خودرو محسوب خواهد شد.
با وجود تمام شباهتهای ظاهر خارجی، ماهیت درونی این دو خودرو به شدت با هم متفاوت است. اگرچه میتوان گفت تمام جزئیات درونی سوپرا از بامو اقتباس شده است، اما هر کدام چیدمان و ماهیت متفاوتی دارند.