به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، در زمان بروز حادثه، سامانه خودران تسلا فعال بوده و سرنشین آن دخالتی درهدایت آن نداشته است. با این حال شرکت خودروسازی تسلا به خبرگزاری فرانسه گفت: «حتی زمانیکه خودرو در حالت خودکار است، این مسئولیت سرنشین است که بر هدایت آن تسلط داشته و در موقعیتهای مشابه کنترل نماید.»
شرکت تسلا، سالانه تنها در حدود صد هزار خودرو تولید میکند. اما به علت ساخت خودروهای الکتریکی و مشهور بودن صاحب آن، ایلان ماسک، نام تسلا به خصوص در مواقع حوادثی از این دست همیشه در صدر خبرها قرار میگیرد.
در نیمه ماه جاری، تصادف خودروی دیگری خبرساز شد و ایلان ماسک از توجه بیش از اندازه رسانههای به «حوادث کوچک» تسلا انتقاد کرد. با این حال معلوم نیست در تصادف مذکور، سامانه خودران تسلا فعال بوده است یا خیر.
ماه مارس گذشته، یک تصادف دیگر خودروی تسلا در حالت خودران موجب مرگ یک نفر شد. حادثهای که ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده آمریکا را وادار به گشایش پروندهای در جهت بررسی ضریب ایمنی خودروهای خودکار تسلا کرد.
ستاد ملی ایمنی حمل و نقل در حال بررسی پرونده دیگری از تسلا در ایالت فلوریدا است. اما در این حادثه آنچه موجب مرگ دو نفر شد، باطری خودروی تسلا بوده است و نه سامانه خودران.