به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی بختیار ضمن تشریح جلسه امروز این کمیسیون، بیان کرد: در جلسه امروز با حضور مدیرعامل پالایش و پخش و همچنین نمایندگان دستگاههای نظارتی، مرکز پژوهشهای مجلس، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست در رابطه با اینکه بنزین وارداتی در تعدادی از محمولهها از استاندارد کافی برخوردار نبوده است، بررسی شد و در این زمینه به طور جدی تذکر داده شد.
وی در ادامه گفت: البته میبایست مدیر امور بینالملل شرکت نفت نیز در جلسه حضور مییافت و پاسخگو بود. بنزین وارداتی حتما باید از استاندارد بالاتری نسبت به بنزین داخل برخوردار باشد تا ما عملیات بلندینگ بر روی بنزینهای وارداتی انجام دهیم تا بنزین داخلی را استانداردسازی کنیم.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس، بیان کرد: با توجه به شاخصههای کیفی در جایگاههای سوخت، ما باید طبق استاندارد ملی و یورو ۴ در کلان شهرها میزان سولفور زیر ۵۰ باشد ولی اکنون در برخی از جایگاهها میزان سولفور بالاتر از این اندازه است و این تعللی است که توسط دستگاههای مختلف از جمله سازمان استاندارد انجام شده است. باید بر روی قوانینی که به دستگاهها تکلیف شده است نظارت حفظ استاندارد یورو ۴ به عهده دستگاه محیط زیست و سازمان استاندارد کشور است.
وی در پایان گفت: وضعیت سوخت باید از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا یابد. در جلسه امروز مدیرعامل پالایشگاه قول دادند تا تریم دو و تریم سه پالایشگاه ستاره خلیجفارس تا انتهای امسال به بهرهبرداری برسد و با این اقدام انشاءالله در بحث خودکفایی بنزین در کشور گام بلندی برداشته خواهد شد. در جلسه امروز همچنین تذکر داده شد که ما باید به سمت توسعه و ایجاد پالایشگاههای جدید برویم چرا که امروز مصرف بنزین از ۸۰ میلیون لیتر نیز گذشته است.