خودروها در شاخص کلی حفاظت از سرنشینان بزرگسال، امنیت سرنشینان خردسال، ایمنی عابران و سامانههای کمکی ایمنی در این سازمان مورد ارزیابی قرار میگیرند. گزینههای کمک راننده در این ارزیابی با حالت فعال و غیر فعال اهمیت خود را نشان میدهند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصرایران، ارزیاب برنامههای جدید اروپایی در این خصوص تشریح کرد رتبهبندی ستارهها بین بخشها و مدلهای مختلف مستقیما با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. با این وجود عملکرد بهتر خودروها در شاخصهای ایمنی باعث کسب عنوان در موسسه "انکپ" و احتمالا افزایش فروش مدل خودرو در بازارهای مختلف خواهد شد.
یورو انکپ خودروهای موجود در بازار را در 6 سگمنت طبقهبندی میکند. عملیاتی، آفرودهای بزرگ، آفرودهای کوچک، سوپرمینی، مینیون شخصی و خودروهای خانوادگی کوچک در شمار این طبقهبندی قرار دارند. در این فهرست خودروهای جدیدی را می بینید که در این 6 بخش موفق به کسب عنوان ایمنترین خودروی 2017 شدهاند.
عملیاتی: فولکسواگن آرتئون
محافظت از سرنشینان: 96 درصد، محافظت از کودکان:85 درصد، عابران: 85 درصد، سیستمهای کمکی: 82 درصد
آفرودر بزرگ: ولوو xc60
محافظت از سرنشینان: 98 درصد، محافظت از کودکان:87 درصد، عابران: 76 درصد، سیستمهای کمکی: 95 درصد
آفرودر کوچک: فولکسواگن تی- راک
محافظت از سرنشینان: 96 درصد، محافظت از کودکان:78 درصد، عابران: 79 درصد، سیستمهای کمکی: 71درصد
سوپرمینی: فولکسواگن پولو
محافظت از سرنشینان: 96 درصد، محافظت از کودکان:85 درصد، عابران: 76 درصد، سیستمهای کمکی: 59 درصد
مینیونهای شخصی کوچک: اوپل کراسلند x
محافظت از سرنشینان: 85 درصد، محافظت از کودکان:84 درصد، عابران: 62 درصد، سیستمهای کمکی: 57 درصد
خودروهای کوچک برای خانواده: سوبارو xv و سوبارو ایمپرزا
سوبارو xv :محافظت از سرنشینان: 94 درصد، محافظت از کودکان:89 درصد، عابران: 84 درصد، سیستمهای کمکی: 68 درصد
سوبارو ایمپرزا: محافظت از سرنشینان: 94 درصد، محافظت از کودکان:85 درصد، عابران: 82 درصد، سیستمهای کمکی: 68 درصد