به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، خیرالله خادمی امروز در حاشیه بازدید از آزادراه کنار گذر جنوبی تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از ۴ قطعه در حال احداث است.
وی ادامه داد: قطعه یک پروژه از آبیک تا جاده ماهدشت-اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: قطعه دوم پروژه از جاده ماهدشت-اشتهارد به اتوبان ساوه ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین قطعه سوم بین اتوبان ساوه و اتوبان قم قرار دارد که طول آن ۳۰ کیلومتر است و پیشرفت فیزیکی آن ۲۸ درصد برآورد میشود.
خادمی ادامه داد: قطعه چهارم آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طول قطعه ۳۸ کیلومتر است.
وی افزود: برای بهرهبرداری کامل باید همه قطعات آزادراه ساخته شود چون این آزادراه در کریدور شرقی-غربی است و باید ترافیکها را مدیریت کند.
خادمی بیان کرد: اگر قطعه سوم پروژه هم امسال تکمیل شود با تکمیل قطعات ۳ و ۴ ترافیک ساوه-تهران به سمت مشهد به تهران وارد نمیشود و مستقیماً از طریق این آزادراه به چرمشهر میرود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه همه بزرگراهها و آزادراههای برون شهری در منطقه توسط این آزادراه اتصال مییابد پس موقعیت این آزادراه استراتژیک محسوب میشود.
وی اضافه کرد: صورت وضعیت این پروژه ۸۷۰ میلیارد تومان و البته کارکرد حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر از این رقم است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد تأمین مالی این پروژه بر عهده قرارگاه خاتم و ۳۰ درصد بر عهده دولت است گفت: این پروژه تنها آزادراهی است که سرعت طرح در آن ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است و این به دلیل طول شیب مناسب و شرایط توپوگرافی آزادراه است.
وی با بیان اینکه این پروژه آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر طول دارد، گفت: همچنین ۵۰ کیلومتر رمپ و لوپ نیز در این پروژه احداث شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اولین بار است که در آزادراه بیس را با دستگاه فینیشر پهن میکنیم که کیفیت کار را ارتقاء میدهد.
آزادراه ۱۵۸ کیلومتری کنار گذر جنوبی تهران با سرمایهگذاری ۷۰ درصدی و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء در حال اجرا است و پیشبینی میشود زودتر از زمانبندی پروژه به پایان برسد.