اقبال شاکری در سیصد و پنجاه و سومین جلسه شورا با اشاره به اجرای پروژه ها بدون پشتوانه کارشناسی در شهرداری تهران گفت: از زمستان سال ۹۵ شهرداری منطقه ۶ و معاونت حمل و نقل و ترافیک طرحی را برای ایجاد خیابان نمونه ترافیکی در خیابان ایرانشهر به اجرا گذاشتهاند که نه تنها باعث ایجاد خیابان نمونه ترافیکی نشده بلکه مشکلات بسیاری در این زمینه برای منطقه نیز ایجاد کرده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی ادامه داد: در این طرح یک خط ویژه برای دوچرخه ایجاد شده و یک لاین ترافیکی کاهش یافته ولی در عمل محل عبور دوچرخه به محل پارک موتور سیکلتها تبدیل شده و کنار لاین دوچرخه نیز محل پارک نابسمان خودروها شده است.
شاکری افزود: با توجه به اهمیت ترافیکی این خیابان در محدوده مرکزی تهران به شهرداری تهران تذکر داده میشود که نسبت به ساماندهی این وضع اقدام کند و با توجه به اینکه این پروژه فاقد کد بودجه برای سال ۹۶ است لذا گزارشی از نحوه هزینه کرد در این پروژه ارائه شود.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: چرا در شهرداری پروژههایی اجرا میشود که در آن خلق الساعه تصمیم گرفته میشود و تبعات آن را در نظر نمیگیرند. آیا اگر امروز از شورایاریهای خیابان ۳۰ تیر و یا بازار در مورد سنگفرش شدن خیابانها نظرخواهی شود به راستی میزان رضایت مردم چه اندازه خواهد بود.
شاکری در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تبلیغات روی بدنه اتوبوسها انتقاد کرد و گفت: به شهرداری تهران تذکر داده میشود که در خصوص رعایت ضوابط ایمنی و بصری و رعایت فرهنگ ایرانی –اسلامی در تبلیغات روی بدنه اتوبوسها نظارت کامل تری را اتخاذ کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر به رغم اینکه دستور العمل ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از طرف وزارت کشور و شورای عالی ترافیک از سال ۸۹ ابلاغ شده لکن مشکلات زیادی در تبلیغات روی بدنه اتوبوسها در سطح شهر دیده میشود.
شاکری با برشمردن برخی مشکلات در این زمینه تصریح کرد: مشکل دید مسافران در اثر پوشیده شدن شیشهها، مشکل کاهش تمرکز خودروهای مجاور و آلودگی بصری در انتخاب تبلیغات نامناسب و در آخر مشکل تبلیغ کالاهای خارجی روی بدنه اتوبوسها که میبایست هر چه سریعتر به این موارد رسیدگی شود.
وی خاطر نشان ساخت: هر گونه تبلیغات بر روی شیشه اتوبوسها ممنوع بوده است. با این تبلیغات اتوبوسها شبیه زندانهای مترحک شدهاند.
وی افزود: مسافرانی که داخل اتوبوسها هستند بر اثر این تبلیغات بر روی شیشهها از موقعیت مکانی خود خبر ندارند و این در حالی است که پنجره اتوبوسها نیز امکان باز و بسته شدن ندارد.