به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد کیایی، معاون شعب و توسعه بازاریابی این بانک، با بیان اینکه بانک شهر با هدف عمران و آبادی شهرها و به عنوان بازوی کمکی برای شهرداری کلانشهرها راه اندازی شد، گفت: در این مدت، بسیاری از پروژههای مهم نیمه تمام در سطح کلانشهرها با حمایت بانک شهر به سرانجام رسیده است و یکی از مهمترین اولویتها، توسعه حمل و نقل عمومی به منظور تسهیل در تردد شهروندان و کاهش آلودگی هواست که در این راستا تامین مالی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط مترو در سطح کلانشهرها در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: در این مدت بسیاری از خطوط مترو در کلانشهرهایی همچون مشهد، تبریز، تهران و شیراز با حمایت بانک شهر، به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است .
کیایی تصریح کرد: اجرای سیستم پرداخت خرد در بخشی از سیستم حمل و نقل شهرهای شیراز، همدان، اجرای پروژههای مختلف عمرانی همچون تونلهای صدر و نیایش و اتوبان امام علی(ع) در تهران و ایجاد تقاطعهای غیر همسطح، ساخت بزرگراهها و سایر پروژههای شهری در کاشان، سقز، دزفول، اهواز و ... از دیگر اقداماتی است که با حمایتهای عمده بانک شهر صورت گرفته است.
معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان همواره مورد تاکید مدیرعامل این بانک بوده است، افزود: بانک شهر، یک بانک شهروندی است و هدف گذاری هایی که در ان انجام شده است و برنامه های عملیاتی، افزایش اقبال این بانک بین مردم و شهروندان شهر های سراسر کشور را به دنبال داشته و امروز میتواند با اقتدار از توسعه چشمگیر سطح منابع و درخواستهای مردمی برای استفاده از خدمات نوین و مدرن سخن گفته و به آن افتخار کند.
کیایی در ادامه اظهار کرد: در کنار همه این اقدامات، ارائه خدمات نوین بانکی و توسعه پیشخوانهای شهرنت در سطح شهرهای مختلف، در مجموع منجر به جلب اعتماد شهروندان شده است، به طوری که در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر منابع و همچنین افزایش صدور ضمانتنامههای بانکی در این بانک هستیم.
وی تصریح کرد: بسیاری از پروژههای عمرانی با حمایت بانک شهر از طریق فروش اوراق مشارکت اجرایی شده و این بانک بالاترین فروش اوراق را در سال گذشته داشته است.
معاون بانک شهر خاطر نشان کرد: در مجموع، 70 درصدسهام این بانک متعلق به شهرداریها و 30 درصد الباقی آن متعلق به شهروندان است و شهرداریها و مردم پشتوانه اصلی این بانک هستند.