باشگاه در و پنجره و نما بهنقل از گروه معماری آرل، طرح نمای آجری ساختمان با تأثیرپذیری از مجسمة مرمر سفید بتهوون میباشد که توسط ماکس کلینگر ساخته شده و در موزه لایپزیگ واقع شده است. کلینگر با طرح مجسمه خاص خود یک ادراک پارادوکس ایجاد کرده است. بیننده وقتی آن مجسمه را مشاهده میکند، حس یک شال یا پارچه به ظاهر روان یا رقصان به او دست میدهد که بر روی پاهای بتهوون قرار گرفته. اما درخشش سنگ در کسری از ثانیه هویت متریال را فاش میکند.
طراحی نمای مفهومی ساختمان نساجی با چنین رویکردی طراحی شده، با این تفاوت که به جای سنگ از آجر قرمز استفاده شده و الگوریتم چینش آجر به نوعی است که وقتی از فاصلهای نسبتاً دور ساختمان را مینگریم، انگار با پوشش پارچهای طرفیم که در نسیم ملایم در حرکت است. معمار از دو نو آجر با بافت متفاوت بهره برده تا بتواند سایه روشنهای ملایمی را بر روی پوسته ساختمان خلق کند. این ترفند بهراحتی اجازه داده تا حرکت رقصان دیوار آجری باورپذیر شود. البته تمام فرم حرکتی نما فقط بهواسطة بافت نما ایجاد نشده، بلکه چینش آجرها در زوایه 30 درجه نقش بسزایی داشته است.
جداسازی و تفکیک سه طرف از نمای ساختمان کاربران را بهراحتی به سمت شمال مجموعه سوق میدهد. نمای موجدار ساختمان یک سیر حرکتی غیرمستقیم جذاب را در چشم بیننده ایجاد میکند. همین برخورد با دیوار صلب به مراجعهکننده یا کارمندان القا میکند که دور ساختمان بچرخند، چون ورودی مجموعه با نمایی کاملا شیشهای تعریف شده است. نمای شمال چشمانداز بینظیری را به درون ساختمان راه میدهد، و محدودهای مهم بهعنوان فیلترکننده نور طبیعی است. با توجه به محور قرارگیری تمام اتاقها به سمت شمال، تمام عرصههای داخلی توسط نور طبیعی تغذیه میشوند.