معاون شهردار همدان:

بساط نماهای ناهماهنگ با فرهنگ ایرانی از شهر همدان برچیده می‌شود

  • شنبه 26 بهمن 1398 ساعت 15:26

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان بابیان اینکه بناهای رومی هیچ سنخیتی با فرهنگ و فضای همدان ندارد، گفت: بساط نماهای ناهماهنگ با فرهنگ ایرانی از شهر همدان برچیده می‌شود.
بساط نماهای ناهماهنگ با فرهنگ ایرانی از شهر همدان برچیده می‌شود

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، امیر فتحیان نسب در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بساط نماهای ناهماهنگ با فرهنگ ایرانی از سطح شهر همدان برچیده می‌شود، گفت: استفاده از بناها و نماهای رومی هیچ سنخیتی با فرهنگ و فضای همدان ندارد.

وی به تشریح وضعیت نماهای ساختمان در شهر همدان پرداخت و گفت: استفاده از آجر به شکل‌های مختلف در نما را گسترش داده‌ایم چراکه نمای آجری جزو نماهای سنتی مرسوم در کشور ما است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان تاکید کرد: هر ساختمانی که در معابر ساخته می‌شود باید طرح آن در کمیته سیما و منظر بررسی شود تا مطابقت آن با ضوابط ایرانی اسلامی کنترل شود.

فتحیان به عدم ارائه ضابطه درستی از نما در شهر و کشور به شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: تصویب ضوابط نما از دیگر اقدامات مدیریت شهری برای حل این مشکل است.

وی عنوان کرد: این کار آغاز شده و معبر به معبر پیش می‌رویم و برای آنها ضوابط تعیین می‌کنیم تا بر اساس آن طی چند سال آینده دیگر شاهد نماهای غیرایرانی و غیراسلامی در شهر نباشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان به لزوم توجه بیشتر مهندسان به مقوله نما در طراحی ساختمان اشاره کرد و گفت: استفاده کامل از سنگ در نما خیلی مناسب نیست و سعی کرده‌ایم نماها را بر اساس استفاده از سنگ در تلفیق با مصالح دیگر طراحی کنیم.


تعداد بازدید : 840

ارسال نظر

ارسال