- سیستم مدیریت یکپارچه IMS:
باشگاه در و پنجره و نما- شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار با اخذ گواهینامۀ سیستم مدیریت یکپارچه، تعهد و الزام خود را به رعایت اصول سه استاندارد ISO9001، ISO14001 و ISO45001 در معرض قضاوت عمومی قرار داد. در سیستم مدیریت یکپارچه، استاندارد ISO9001 به موضوع مدیریت کیفیت تولیدات یا خدمات سازمان میپردازد. استاندارد ISO14001 (مدیریت زیست محیطی) بیانگر این است که عناصر یک نظام مدیریت، در ضمن انجام فرآیندهای تولیدی و خدماتی، به حفظ سلامت محیطزیست اهمیت داده و اقدامات ضروری در این راستا را انجام میدهند. در واقع سازمانهای دارنده گواهینامه ISO14001، به محیط زیست آسیبی وارد نمیکنند. اخذ استاندارد ISO45001 (مدیریت ایمنی و سلامت) نشان میدهد که سازمان به دنبال حذف یا به حداقل رساندن ریسکهای ایمنی و بهداشتی برای کارکنان و سایر طرفهای ذینفع که ممکن است در معرض این ریسکها قرار گیرند، میباشد. اخذ گواهینامه ISO45001 توسط سازمانها دال بر توجه آنها به ایمنی و سلامت کارکنان و ذینفعان است.
- سیستم مدیریت ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE-MS)
مهمترین کارکردهای تعهدِ شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار به الزامات این سیستم عبارتند از: پیشگیری و جلوگیری از بروز حادثه، هماهنگی تمامِ جنبههای بهداشت و ایمنی پروژهها، مطابقت با تمام مقررات و الزامات HSE مربوط به ساخت و ساز، اطمینان از سلامت و ایمنی کارگران، کاهش خطرات احتمالی و توصیههای تخصصی و ایمنی در جهت ایجاد یک فرهنگ ایمنی در درازمدت.
- سیستمهای ارزیابی رضایتمندی مشتریان (ISO10004:2018)
مطالعات نشان دادهاند که تنها ۴% از مشتریان در صورت نارضایتی، موضوع را با تأمین کننده در میان میگذارند و ۹۶% مابقی بدون طرح شکایت، اقدام به ترک سازمان مینمایند. بر اساس این تحقیقات، هریک از این شاکیانِ خاموش به طور میانگین با ۱۰ مشتری بالقوه دیگر در مورد ضعف تولیدات و خدمات تأمین کننده صحبت میکنند. این روندِ نامیمون بدون آنکه نمودِ بیرونیِ آشکاری داشته باشد، به موقعیت شرکت تأمین کننده در بازار آسیب جدی وارد خواهد نمود. هدف صنایع آلومینیوم ماندگار از دریافت گواهینامههای ISO10004 و ISO10002 اینست که از رخ دادن این اتفاقات جلوگیری کند.
- سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان (ISO10002:2018)
درنگرشهای جدید مدیریتی، حفظ مشتریانِ وفادار با ارزشتر از جذب مشتریان جدید است. استاندارد ISO10002 علاوه بر اینکه روشی استاندارد برای ثبت شکایات مشتریان ارائه میدهد، به پیگیری، ارزیابی و تجزیه و تحلیل شکایات مشتریان میپردازد. چرا که هدف اصلی دریافت شکایات مشتریان کسب اطلاع از مشکلات عملکردی سازمان و تلاش در جهت بهبود عملکرد سازمان است.
شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار با اجرای استاندارد ISO 10002، هنگامی که شکایتی را از مشتری دریافت میکند از آن به عنوان فرصتی برای ایجاد بهبود در محصولات و فرآیندهای خود استفاده نموده و از این طریق در جهت اعتلای اعتبار و حسن شهرت خود حرکت مینماید.
- سیستم مدیریت ریسک (ISO31000:2018)
همۀ سازمانها با ریسکهایی مواجه هستند که میتواند از جنبههای مختلف بر عملکرد اقتصادی و اعتبار حرفهای ایشان تأثیر نامطلوب به جای بگذارد. پیادهسازی سیستم استاندارد مدیریت ریسک، به طور مؤثری به سازمانها کمک میکند تا در محیطی سرشار از عدم اطمینان، عملکرد خوبی داشته باشند. در همین راستا شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار با پیادهسازی اصول استاندارد ISO31000 تلاش نموده است تا با بهرهگیری از الگوهای بینالمللی بهینۀ کنترل ریسک، احتمال دستیابی به اهداف، شناسایی فرصتها و تهدیدها و استفاده موثر از منابع برای مدیریت ریسک را بهبود دهد.
- تمدید نشان صادرات محصول به اروپا (CE)
گواهینامه CE یا به عبارت صحیحتر نشان CE از دو کلمۀ فرانسوی Communaute Europeenne گرفته شده که به معنای گواهینامه مورد تایید اروپاست. اخذ این نشان نمایانگر این است که شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار تمامی الزامات و شرایط اتحادیه اروپا (منطقهی آزاد تجاری) را در حوزۀ آندایزینگ آلومینیوم رعایت نموده است.