معرفی شرکت گلاستون (Glaston)

  • سه شنبه 6 بهمن 1394

اخبار => معرفی شرکت ها

معرفی شرکت گلاستون  (Glaston)

بازار تولید شیشه بازهم علائمی از رشد نشان می‌دهد که عمدتاً به استفاده از شیشه‌های ایمنی باز می‌گردد و انتظار می‌رود تا سال 2017 سالانه 7 درصد افزایش داشته باشد. علاوه بر آن، افزایش مصرف شیشه‌های که راندمان انرژی را افزایش می‌دهند، در بازسازی ،ساختمان‌های جدید، به‌همراه گرایش به استفاده از شیشه در بخش ساختمان‌سازی، همگی موجب به حرکت درآوردن این بازار شده است. تمامی موارد ذکرشده برای شرکتی نظیر گلاستون که به‌دنبال کسب مجدد جایگاه خود در بازار می‌باشد، موارد مثبتی است. شرکت گلاستون با توجه به ماشین‌آلات تولید شیشه منحصر‌به‌فرد خود، برای هرگونه تحولی در بازار آمادگی دارد.

آرتو متسانن (Arto Metsanen)، مدیر‌عامل و رئیس هیأت‌‌مدیرة شرکت گلاستون می‌گوید: شرکت ما بر پایة محکمی استوار است و سبد محصولات ما در بازار جهت تأمین نیازهای مشتریان، کامل و به‌روز است.

معرفی شرکت گلاستون:

گلاستون شرکتی است بین‌المللی که در زمینة تولید شیشه برای صنایع معماری، سولار (خورشیدی)، لوازم‌ خانگی و خودرو فعالیت می‌کند و از تولید ماشین‌هایی برای تولید شیشه‌های ایمنی و از پیش آماده‌شده تا خدمات‌رسانی را برعهده دارد.

شرکت گلاستون به مشتریان خود در 20 کشور مختلف جهان خدمات‌رسانی می‌کند و تولیدات این شرکت در 4 کشور و در 3 قارة جهان پراکنده شده است. در پایان سال 2014، شرکت گلاستون، 590 نفر نیروی ‌کاری داشته و در دو شاخة ماشین‌آلات و خدمات فعالیت می‌نمود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر هلسینکی (Helsinki) فنلاند واقع شده است.

فعالیت شرکت در زمینة معماری:

این شرکت در زمینة معماری فعالیت‌های گسترده‌ای دارد:

1- ارتقاء ماشین‌آلات برای تولید شیشه‌‌های ایمنی

الف) در زمینة افزایش ظرفیت

ب) در زمینة کوره

2- مدرنیزاسیون

الف) ارتقاء ماشین‌آلات برای تولید شیشه‌های ایمنی جهت تولید شیشه با E پایین (Emmisivity)

ب) ارتقاء ماشین‌آلات برای تولید شیشه‌های ایمنی در زمینة کنترل کیفیت

ج) تولید ماشین‌های خمش و تمپرینگ شیشه

د) تولید ماشین‌های تولید‌کنندة ورق شیشه‌های خمیده

ه) تولید ماشین‌های CNG و دریل (سوراخ‌کن)

ز) تولید ماشین‌هایی جهت گوشه‌دهی و ایجاد برش‌های مورب در شیشه

ح) تولید ماشین‌هایی جهت ورق‌سازی شیشه

ط) تولید ماشین‌های تمپرینگ تخت

ی) تولید ماشین‌های برش شیشه

ک) تولید ماشین‌های شست‌وشوی ‌شیشه (در مرحلة نهایی تولید)

* سولار (صنعت خورشیدی)

خدمات عرضه‌شده توسط گلاستون برای شیشه‌های صنعت سولار به موارد ذیل محدود می‌شود:

الف) ماشین‌آلات

ب) ماشین‌آلات برای خمش

ج) ماشین‌آلات گوشه‌دهی و ایجاد برش‌های مورب

د) ماشین‌آلات جهت ورق‌سازی تخت

ه) ماشین‌آلات جهت تمپرینگ تخت

ز) ماشین‌آلات برای شست‌وشوی قطعات

* صنعت خودرو

ماشین‌آلات تولید‌شده توسط این شرکت برای شیشه‌های به‌کار‌رفته در صنعت خودروسازی محدود است. این ماشین‌آلات شامل موارد زیر می‌باشند:

الف) ماشین‌های خمش و تمپرینگ شیشه

ب) خدمات ازجمله کنترل کیفیت و افزایش ظرفیت خط تولید

تعهد به تحقیق و توسعه (R&D) در گلاستون، جدیدترین دستاوردها:

مهم‌ترین هدف شرکت گلاستون کسب سود بیشتر ازطریق عرضة نوآوری و تکنولوژی در محصولات است که همزمان بهترین محصول و تجربیات به مشتری ارائه می‌شود. برای شرکت گلاستون این به‌معنای تمرکز بر تحقیق و توسعه است. تنها در سال 2013، سرمایه‌گذاری شرکت گلاستون بر‌روی تحقیق و توسعه (R&D) به 8/4 میلیون یورو رسید که 9/3 درصد از فروش سالاانة این شرکت را شامل می‌شود.

در ابتدای سال 2013، بخش گلاستون‌ایر (GlastonAir) راه‌اندازی گردید. در این تکنولوژی پیشرفته، شیشه را طی فرآیند حرکت به‌جای تکیه بر رولر، به هوای گرم تکیه داده و حرکت می‌کند و لذا این فرآیند اجازه می‌دهد که شیشه با ضخامت 2 میلی‌متر بدون آنکه خصوصیات اپتیکی (نوری) آن از دست رود، تمپر (Temper) شود (توضیح: فرآیند گرما‌دهی به شیشه و تنش‌زدایی را تمپر می‌گویند) که در این فرآیند استحکام شیشه افزایش می‌‌‌‌‌یابد، به‌علاوه می‌توان شیشة ضخیم‌‌تر را با مصرف انرژی پایین‌تر تمپر کرد.

تکنولوژی ایری‌کنترل (Iri Control) نوآوری دیگری از این شرکت است که اندازه‌گیری مینیمم‌سازی پدیدة آنیزوتروپی در شیشة تمپر‌شده را برای شیشه‌سازان مقدور می‌سازد. خطوط تمپرینگ دو تونلی (Double-Chamber) 500 FC و 350RC ، ظرفیت و کیفیت بالایی را عرضه کرده و شیشه‌ای با مصرف انرژی پایین‌تر و ردپای کربنی کمتری تولید می‌نمایند.

در سال 2013 بیش از 30 سفارش برای کوره 500FC  تمپرینگ به‌دست این شرکت رسید. این مسأله نشان‌دهندة آنست که بازار بر دسترسی به کیفیت تولید بالاتر معتقد است.

همچنین سیستم‌های کنترل تولید و اتوماسیون دستخوش ارتقاء شده‌اند. کوره‌های تمپرینگ افقی به‌وسیلة سیستم 200 RC، براساس تکنولوژی جدید مدرنیزه گردیدند.

در آسیا، سری کوره‌های  Rcو  CCSتمپرینگ تخت توسط مدل ماشین‌های جدید ارتقاء یافته‌اند تا بتوانند بیشتر نیاز مشتریان منطقه را برآورده سازند.

سرمایه‌گذاری‌های گسترده در محصولات جدید بالاخص در زمینة ماشین‌آلات پیش‌فرآوری، ادامه خواهند داشت چراکه در این زمینه شرکت گلاستون افزایش تقاضا برای خطوط بسیار کارآمد و معتبر را پیش‌بینی می‌کند.

جهت تأمین نیاز پیش‌فرآوری قطعات، خطوط برش جدید اتوماتیکUC ، (تلفیقی از کارآیی بالا به‌همراه قیمت مناسب) به بازار عرضه شدند. همراه با این محصولات، ماشین اومینا دابل ادجینگ (Omnia double edging) نیز به بازار وارد شد که هم برای صنعت سولار (خورشیدی) و هم صنایع خانگی کاربرد دارد.

گسترش جهانی خدمات شرکت گلاستون در طول سال 2013 شامل iControl، تکنولوژی رولر اتوماتیک RHC کنترل حرارتیRC200-Zone  (replacement chamber solution‌) به‌همراه RC200-2-Zone (additional chamber‌) می‌شود.

افزایش حمایت و خدمات‌رسانی شرکت:

علاوه بر موارد ذکرشده، مفهوم اصل مراقبت گلاستون (Genuine Care Concept) برای برآورد چالش‌های بازار شیشه درحال تحول، طراحی شده است. هدف اصلی این مجموعه محصولات خدماتی شرکت، کمک به مشتریان جهت بهبود راندمان انرژی و کیفیت محصولات نهایی است. اصل مراقبت شرکت گلاستون، وسیع‌‌ترین مفهوم شناخته‌شده در صنعت است. این اصل طی سیکل عمر ماشین، خدمات منظمی ارائه می‌دهد. خدمات عرضه‌شده، شامل تعمیرات، عرضة قطعات اضافی برای کلیة خطوط تولیدی، و تجهیزات، به‌علاوة پروژه‌های ارتقاء و مدرنیزاسیون نیز می‌باشد. تیم‌های گلاستون با هر مشتری جهت عرضه راه‌حل‌های طراحی‌شده در راستای افزایش ظرفیت تولیدی خود، افزایش کلی تولید شیشه و کسب راندمان بالاتر از ماشین‌‌ها و تجهیزات کنونی، همکاری لازم را به‌عمل می‌آورند. شبکة خدماتی شرکت گلاستون، بزرگترین شبکة خدماتی صنعت شیشه در سراسر جهان محسوب می‌شود. این شرکت دارای نمایندگان و دفاتر فروش در نزدیکی مشتریان خود بوده تا سریعاً نیازهای مشتریان را برآورده ساخته و یا تداوم تولید را تضمین کنند.

حضوری فعال در بخش سازگاری با محیط زیست:

شرکت گلاستون در تلاش است که در فعالیت‌های خود تا حد امکان با محیط‌زیست سازگار باشد.

از دیدگاه زیست‌محیطی، بهره‌وری ماشین‌آلات به‌همراه محصولات نهایی، از اهمیت بالایی برخوردار است. تمامی اجزاء و ماشین‌های تولید شیشة این شرکت به‌صورتی طراحی شده‌اند که در اثر استفادة زیاد، آلودگی یا ضایعات جوی ایجاد نکنند.

سیکل عمر ماشین‌ها و تجهیزات به‌راحتی در طول دهه‌های مختلف اندازه‌گیری می‌شوند. ارتقاء، مدرنیزاسیون و حتی پروژه‌های جابه‌جایی به‌شکلی طراحی شده‌اند تا امکان استفادة مطمئن و سودمند ماشین‌ها را برای مدت طولانی ایجاد کنند.

ارتقاء سود مشتری:

راهکارهای متعددی که شرکت گلاستون طی سال‌های گذشته اجرا کرده، شرایط مالی این شرکت را به ثبات رسانده است. هم‌اکنون این شرکت بر توسعه و رشد داد‌و‌ستد خود براساس نیازهای رو به تحول صنعت تولید شیشه متمرکز شده است.

این بدان معناست که گلاستون با توجه به کیفیت شیشه، مواد اولیه و بهره‌وری انرژی بر دسترسی به استانداردهای بالاتر توجه خواهد داشت. در کل، شرکت گلاستون بر ارتقاء سود مشتری با کمک ماشین‌ها و خدمات خود تمرکز دارد. این شرکت در کل سیکل عمر دستگاه‌ها، مسئولیت کامل آنها را برعهده می‌گیرد و خدمات کاملی را به مشتری عرضه می‌دارد تا مشتری بتواند بیشترین بهره را از دستگاه‌های خود به‌عمل آورد. شرکت گلاستون ازطریق افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی ماشین‌ها با عرضة تکنولوژی جدید به کمک R&D (تحقیق و توسعه) خود، مشتریان خود را حمایت می‌کند.


تعداد بازدید : 522

ارسال نظر

ارسال