مصاحبه اختصاصی دوماهنامه در و پنجره و نما با مهندس کاظمی، مدیرعامل شرکت هورام سازه پارسیان (هورامکو)

  • پنجشنبه 1 بهمن 1394

اخبار => مصاحبه

مصاحبه اختصاصی دوماهنامه در و پنجره و نما با مهندس کاظمی، مدیرعامل شرکت هورام سازه پارسیان (هورامکو)

در چند دهه گذشته، کیفیت در تولید یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات مطرح در صنایع کشورهای صنعتی بوده و به‌تدریج این عامل مهم به صنعت کشورهای درحال توسعه نیز وارد شده است.

با توجه به نو و جوان‌بودن صنعت تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی در ایران و عدم تدوین و گردآوری یک سیستم استاندارد و پیشرفته در زمینه کنترل کیفیت محصولات مذکور در صنایع داخلی از یک طرف و از طرف دیگر وجود فراوان کارگاه‌های غیراستاندارد و به اصطلاح زیرپله‌ای تولید محصولات مذکور، عملاً مبحث کنترل کیفی در صنایع مونتاژ در و پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران به حاشیه رانده شده و یا در خوشبینانه‌ترین حالت به‌صورت کاملاً غیراستاندارد و سنتی در پاره‌ای از کارخانجات مونتاژ در و پنجره یوپی‌وی‌سی درحال انجام می‌باشد. البته لازم به ذکر است در تعداد اندکی از شرکت‌های معتبر و خوشنام تولیدی فعال در این زمینه گام‌های خوبی جهت استقرار سیستم اختصاصی کنترل کیفیت در زمینه محصولات در و پنجره یوپی‌وی‌سی برداشته شده باشد.
پیرو مطالب ذکرشده در بالا و جهت آغاز یک مسیر صحیح و حرفه‌ای در راستای استقرار یک سیستم کنترل کیفیت استاندارد در زمینه تولید محصولات در و پنجره یوپی‌وی‌سی و شیشه‌های دوجداره عایق، شرکت هورام سازه پارسیان (هورامکو) اقدام به تشکیل واحد کنترل کیفیت محصولات تولیدی خود در محل کارخانه نمود.

 
دوماهنامة در و پنجره و نما به‌منظور آشنایی بیشتر با فعالیت‌های شرکت هورامکو، مصاحبه‌ای با مدیرعامل محترم این شرکت، جناب آقای مهندس کاظمی ترتیب داده که در ادامه می‌خوانیم:

 
1-   لطفاً درخصوص شرکت هورامکو، تاریخچه، خدمات، اهداف و سوابق آن توضیح بفرمایید.

شرکت هورام سازه پارسیان تولیدکنندة درب و پنجره دوجداره UPVC و ملزومات وابستة آن ازقبیل انواع شیشه‌های دوجداره به همت جمعی از متخصصان و کارشناسان جوان و مجرب ایرانی در سال 1386 بنیانگذاری گردید.

ضرورت تولید و استفاده از تکنولوژی پیشرفته در زمینة مصرف صحیح انرژی و جلوگیری از اتلاف آن، کارآفرینی و ایجاد اشتغال و بومی‌سازی فناوری مذکور ازجمله عوامل مؤثر در تصمیم مهندسان و بنیانگذاران شرکت هورام سازه پارسیان در تأسیس و راه‌اندازی این شرکت بوده است.

حضور پرسنل زحمتکش و متخصص در دفتر مرکزی و سایت تولیدی شرکت و استفاده از تجربیات متخصصان و پیشکسوتان صنعت ساختمان ازجمله عوامل پیشرفت و موفقیت این شرکت بوده است.

تمام تلاش و کوشش مدیران ساعی و تلاشگر شرکت هورام سازه پارسیان در راستای کسب رضایت مشتری و انجام صادقانة تعهدات این شرکت بوده و جهت تحقق این امر، استفاده از بهترین مصالح و مواد موجود به لحاظ مرغوبیت چه درمورد محصولات و چه درمورد ماشین‌آلات در دستورکار مدیران جوان و متخصص شرکت قرار گرفته و جنبة عملی به خود گرفته است.

انجام پروژه‌های متعدد و چشمگیر چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی در مدت زمانی که از تأسیس شرکت می‌گذرد و رضایت قابل‌قبول مشتریان نشان‌دهندة مسیر صحیح اتخاذ‌شده از جانب مدیران شرکت می‌باشد.

از سویی دیگر وجود نمایندگی‌های فعال در پاره‌ای از نقاط کشور و انجام پروژه‌های فراوان در نواحی مختلف این سرزمین مقدس از افتخارات شرکت هورام سازه پارسیان و از دلایل رشد و پیشرفت روزافزون این شرکت بوده است.

بنیانگذاران شرکت هورام سازه پارسیان با امید و توکل به خداوند متعال و انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و استفاده از تخصص کارشناسان امر و همچنین توجه به نظرات ارزشمند و پیشنهادات دلسوزانة مشتریان خود و از طرف دیگر با تکیه بر تخصص، کارایی و همت اعضای خانوادة بزرگ هورام سازه پارسیان، افق‌های بهتری را در جهت رشد و پیشرفت و خودکفایی این سرزمین پاک و مقدس جستجو می‌کنند.

2- شرکت شما نمایندگی شرکت خارجی است یا از تولیدات داخلی استفاده می‌نماید؟

با توجه به لزوم پاسخگویی به نیاز مشتریان ارزشمند این شرکت و در راستای اجرای سیاست مذکور، تأمین مواد اولیه با استانداردهای ویژه از تأمین‌کنندگان داخلی و خارجی در دستورکار مدیران سازمان می‌باشد. در‌حال‌حاضر تمامی محصولات نهایی شرکت هورامکو از تولیدات شرکت و به‌دست توانمند پرسنل زحمتکش آن می‌باشد اما در تأمین مواد اولیه، شرکت هورامکو با شرکت‌های معروف و توانمند آلمانی، ترک و ... دارای قراردادهای معتبر می‌باشد.

3- به برخی از پروژه‌های انجام‌شده اشاره فرمایید.

با وجود گذشت نه‌چندان طولانی از زمان تأسیس شرکت هورام سازه پارسیان، انجام پروژه‌های متعدد در نقاط مختلف کشور عزیزمان ایران از افتخارات شرکت هورامکو می‌باشد. به‌طور میانگین در طی سالیان اخیر این شرکت موفق به تولید سالانه 25.000 یونیت در و پنجره دوجداره و شیشه‌های عایق گردیده است که محصولات مذکور در پروژه‌های فراوانی توزیع گردیده‌اند که جهت پاسخگویی به سؤال شما می‌توان به‌طور نمونه از پروژه‌های ذیل یاد نمود:

1-   پروژة تعاونی مسکن سازمان حج و زیارت

2-   پروژة تعاونی مسکن دانشگاه تهران

3-   پروژة تعاونی مسکن پزشکان

4- در اجرای یک پروژه چه نکاتی مدنظر شماست؟

با توجه به اینکه یکی از اهداف استفاده از در و پنجره‌های دوجداره و شیشه‌های عایق، ذخیرة انرژی در ساختمان و جلوگیری از اتلاف آن می‌باشد لذا در طراحی و اجرای یک پروژه می‌بایست تمامی استانداردهای لازم برای تولید یک محصول باکیفیت که در راستای هدف ذکرشده قرار گیرد، رعایت شود. با توجه به پیشرفت صنعت ساخت در و پنجره‌های عایق در دنیا شاهد هستیم که استانداردهای موردنظر توسط مجامع علمی و پیشرفته گردآوری و تدوین گردیده است که رفرنس بسیار خوبی برای فعالان این عرصه می‌باشد. استانداردهای مذکور از ابتدا تا انتهای این صنعت را تحت پوشش قرار داده و برای تمامی مراحل آن دارای چهارچوب می‌باشد. ازجمله استانداردهای مذکور می‌توان به طراحی نوع، ابعاد، شکل ظاهری، نوع و کیفیت مواداولیه موردنیاز جهت تحمل بارها و آسیب‌های احتمالی وارده، استانداردهای مرتبط با فرآیند تولید و درنهایت استانداردهای مرتبط با حمل و جابجایی و نصب محصولات موردنظر را نام برد که هریک به‌تنهایی از اهمیت فراوان برخوردار می‌باشد.

5- متریال به‌کار رفته در پروژه‌های شما از کدام شرکت‌ها تأمین می‌گردد؟

همانطورکه در بالا ذکر شد درحال‌حاضر شرکت هورام سازه پارسیان برای تولید یک محصول باکیفیت با شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی در ارتباط می‌باشد. ازجمله شرکت‌های مذکور به‌طور مختصر می‌توان موارد ذیل را نام برد:

شرکت آلو پلاست آلمان– شرکت روتو آلمان– شرکت جی یو آلمان– شرکت آساش ترکیه– شرکت ویستابست ایران و ...

6- برای طراحی نما چه آیتم‌هایی را درنظر می‌گیرید؟

در طراحی نمای ساختمان به‌طور همزمان می‌بایست فاکتورهای فنی و همچنین فاکتورهای فرهنگی هر جامعه درنظر گرفته شود.

درمورد مسایل تکنیکال و فنی قطعاً عواملی چون جلوگیری از اتلاف انرژی، تأمین نورگیرهای موردنیاز، رنگ و متریال مقاوم دربرابر خوردگی و تغییر رنگ، توجه به اثرات زلزله یا آتش‌سوزی و ... را می‌توان نام برد.

اما ازجمله موارد بسیار مهم در طراحی نمای ساختمان که عموماً هم از آن غفلت می‌شود توجه و رعایت اصول فرهنگی و معماری سنتی یک جامعه می‌باشد که نشان‌دهندة توجه سازندگان و شهروندان جامعة موردنظر به آداب و رسوم و فرهنگ گذشته آن مملکت می‌باشد.

7- اهداف آتی شرکت شما چیست؟

با توجه به سیاست‌های مجموعه بزرگ هورام سازه پارسیان در سال‌های اخیر و پیشرفت قابل‌توجه این شرکت که حاصل طراحی و اجرای استراتژی چندجانبه این شرکت در زمینه‌های مختلف در راستای مشتری‌مداری توسط بنیانگذاران آن که جملگی از بهترین و متخصص‌ترین کارشناسان دانشگاهی این سرزمین مقدس می‌باشند حرکت در راستای برنامه‌های بلندمدت مذکور با توجه به خروجی موفقیت‌آمیز آن در سال‌های اخیر همچنان در دستورکار مدیران بخش‌های مختلف شرکت قرار دارد. برنامه‌های مذکور شامل جزئیاتی درمورد استراتژی شرکت در جهت سازماندهی اداری، بازرگانی، مالی, تولید، خدمات پس از فروش و ... می‌باشد. در راستای اجرای برنامه‌های مذکور ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز جهت بهبود مستمر فرآیندها، دستیابی به اهداف و مأموریت‌های شرکت و ... در دستورکار شرکت قرار گرفته است.

به‌عنوان مثال در راستای مشتری‌مداری، برنامه‌هایی جهت افزایش سرعت تولید و تحویل به موقع با افزایش خطوط تولید، خریداری و راه‌اندازی ماشین‌آلات جدید و افزایش شیفت تولید، بهبود کیفیت و ثبات آن با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و بکارگیری اقدامات اصلاحی و کنترلی در فرآیند تولید، خدمات پس از فروش با استخدام نفرات مرتبط و بازرسی دوره‌ای از پروژه‌های اجراشده و تکمیل سبد محصولات با راه‌اندازی خط تولید مکانیزه شیشه دوجداره، خط ارائه خدمات خم پروفیل و راه‌اندازی خط تولید در و پنجره آلومینیومی صورت پذیرفته و بخش عمده آنها به مرحلة اجرا رسیده و سایر برنامه‌ها نیز درحال اجرا می‌باشد.

تعیین استراتژی کلی و برنامة جامع شرکت از یک‌سو و از طرف دیگر تعیین برنامه‌های سالانه در راستای برنامة جامع ازجمله موارد موردنظر جهت دستیابی به رضایت مشتریان محترم و توسعة کمی و کیفی شرکت هورام سازه پارسیان می‌باشد که امید است انشاءاله با همت و تلاش پرسنل متخصص و مجرب شرکت و لطف و عنایت خداوند متعال به اهداف موردنظر در کمترین زمان ممکن دست یابیم.

8- اگر مبحثی باقیمانده لطفاً اضافه فرمایید.

خوشبختانه حضور و ظهور نشریات پربار و تخصصی ازجمله مجلة وزین در و پنجره و نما که بحق از نشریات ارزشمند و با ایده‌های نو در ارائه خدمات به شرکت‌های ساختمانی و ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان خود می‌باشد زمینة بسیار مناسبی جهت استفاده تبلیغاتی و ارائه توانمندی‌های شرکت‌های داخلی فراهم نموده است که لازم است در اینجا مراتب قدردانی و تشکر خود را از صاحبان و مدیران مسئول و تمامی پرسنل محترم نشریات مذکور ابراز نماییم. ادامة مسیر انتخاب‌شده و ارائه شیوه‌های جدید و خلاقانه جهت معرفی شرکت‌ها ازجمله خواسته‌های مجموعة هورامکو از نشریات محترم می‌باشد.


تعداد بازدید : 1735

ارسال نظر

ارسال