مصاحبه اختصاصی دوماهنامه در و پنجره و نما با جناب آقای مهندس زرکف، مدیرعامل شرکت بازرگانی طلوع

  • پنجشنبه 1 بهمن 1394

اخبار => مصاحبه

مصاحبه اختصاصی دوماهنامه در و پنجره و نما با جناب آقای مهندس زرکف، مدیرعامل شرکت بازرگانی طلوع

بازرگانی طلوع با بیش از 14 سال سابقة فعالیت، گسترده‌ترین شبکة فروش ورق‌های کامپوزیت در سراسر ایران می‌باشد. این واحد به جهت توانایی، تخصص و تعهد از منظر صاحب‌نظران و عموم تجار، فروشندگان، مهندسین، ارگان‌های ذیربط و مصرف‌کنندگان محترم رتبة اول در مدیریت فروش، کیفیت و تنوع محصولات عرضه‌شده، قیمت‌های مناسب و پشتیبانی پس از خرید را دارا می‌باشد.

 

دوماهنامة در و پنجره و نما طی گفت‌و‌گویی صمیمانه با جناب آقای مهندس زرکف، مدیرعامل محترم شرکت بازرگانی طلوع، جویای نظرات ایشان درخصوص فعالیت این شرکت شده است که در ادامه می‌خوانیم:

 

1-   لطفاً درخصوص فعالیت‌های شرکت بازرگانی طلوع از ابتدا توضیح دهید.

شرکت بازرگانی طلوع و مجموع شرکت‌های تابعه با سابقه‌ای بیش از 14 سال به‌عنوان یکی از نخستین شرکت‌های پیشگام و پیشرو در صنعت مصالح نوین ساختمانی در سطح کشور شناخته می‌شود که دارای نمایندگی، انبار منطقه‌ای و قیمت یکسان در سراسر کشور می‌باشد.

 

2-   آیا شرکت بازرگانی طلوع فقط به واردات ورق آلومینیوم کامپوزیت می‌پردازد و یا در بحث اجرا نیز فعالیت دارد؟

فعالیت اصلی شرکت، واردات و فروش ورق کامپوزیت و موتورهای کرکرة برقی می‌باشد و در بحث اجرا با توجه به درخواست مشتریان در برخی پروژه‌های بزرگ و ملی مشارکت می‌کند.

 

3-   تاکنون از کدام برندها رضایت مشتری بیشتری دیده‌اید؟

عمده برندهای شرکت با استقبال مشتریان مواجه شده‌اند که در اینجا می‌توان از برندهای آلوسوئیس باند، تی‌ال باند و آلپولیک نام برد.

 

4-   انواع تکنولوژی‌هایی که روی ورق‌های آلومینیوم کامپوزیت نما پیاده می‌شود را نام ببرید.

تکنولوژی‌هایی که قابل اجرا برروی ورق کامپوزیت هستند عمدتاً براساس خواص و قابلیت‌های فیزیکی این محصول تعریف می‌شوند.

در بحث رنگ و پوشش پس از نسل اول تکنولوژی PVDF، اقدام به واردات و معرفی پوشش PVDF-NANO در سال 88 نمودیم و سپس به مرور، تکنولوژی‌های 4F-EVE، shining و غیره را به بازار ایران وارد ساختیم که رمز موفقیت این گروه بازرگانی همواره به‌روز حرکت‌کردن بوده است. البته در همین حین عرضة طرح‌های خاصی مانند طرح سنگ، چوب، خشدار، آینه‌ای، طلایی، سیلور و سایر طرح‌ها، همچنان ادامه داشته و دارد که اتفاقاً در سال گذشته برای اولین‌بار طرح چوبی را معرفی نمودیم که برجسته و ضدخش بوده و تا به امروز نزدیک‌ترین ظاهر ممکن را به طبیعت واقعی چوب داشته است. در بحث تکنولوژی هستة میانی و ورق کامپوزیت، همواره خاصیت ضد حریق بودن جزء لاینفک کیفیت محصولات ماست و چندین پروژه با درخواست ورق‌های ضدحریق داشتیم.

 

5-   تکنولوژی‌هایی ازقبیل ضد‌اشتعال‌بودن و یا خاصیت نانو و یا رنگ‌های خاص هرکدام به‌تنهایی چه مقدار قیمت و ارزش در هر مترمربع ورق کامپوزیت اضافه می‌کنند؟

بسته به نوع تکنولوژی متفاوت است. برای مثال ورق‌های ضدحریق B1 گرید از B2 گران‌تر هستند و درجة اشتعال بالاتری را نیز پوشش می‌دهند.

همچنین ورق‌های نانو، درصورت واقعی‌بودن –متأسفانه امروز شاهد عرضة ورق‌های گلاسه و یا های‌گلاس به‌جای نانو توسط کارخانه‌های داخلی هستیم– قیمت بالاتری از رنگ‌های معمولی دارند که البته پوشش نانوی مورد استفاده در ورق‌های ما، بهترین پوشش نانوی ممکن در جهان می‌باشد که دارای 20 سال ضمانت تمیزکاری می‌باشد.

 

6-   لطفاً درخصوص یک‌سری از این تکنولوژی‌ها و نحوة انجام و اعمال آنها‌ روی ورق توضیح دهید. مثلاً دلیل و کاربرد ضدحریق‌کردن و یا دارای خاصیت نانوکردن ورق چیست و در کجاست؟

ورق‌های FR یا دیرسوز با توجه به اینکه پلی‌اتیلن آن از مواد آلی تشکیل می‌شود شعله‌های آتش  را گسترش نمی‌دهند و شعله‌ور نمی‌شوند که از این ورق‌ها بیشتر در جایگاه‌های سوخت، پناهگاه‌ها و نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

 

7-   برخی از مشکلات مجری‌های نما در کار با ورق‌های کامپوزیت را نام ببرید.

به‌عنوان مثال پشت بعضی از ورق‌ها خام است یعنی رنگ ندارد و باعث می‌شود که در هنگام برش ورق، دستگاه شیار برش روی ورق به‌راحتی حرکت نکند و درنتیجه ورق آسیب می‌بیند. همچنین ممکن است ابعاد ورق استاندارد نباشد مثلاً در طول یا عرض، بیشتر یا کمتر از اندازة استاندارد آن باشد. مسألة دیگر کاور روی ورق می‌باشد که در بعضی ورق‌ها به‌سختی کنده می‌شود و جای چسب روی ورق می‌ماند که به‌راحتی پاک نمی‌شود یا اینکه چسبندگی کاور به‌حدی ضعیف است که قبل از نصب کامل ورق از روی ورق به‌راحتی جدا می‌شود که باعث ایجاد خط و خش روی سطح ورق می‌شود.

 

8-   بسیاری از شکسته‌شدن ورق‌های نما درحین خم‌کاری گلایه دارند دلیل آن چیست؟

دلیل اصلی این مشکل، کم‌بودن خاصیت الاستیسیته پلی‌اتیلن، ضخامت لایة آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم مصرفی است.

 

9-   چه آموزش‌هایی در بحث نمای ساختمان لازم است؟

اولین بحث فرهنگ‌سازی می‌باشد، تبلیغات برای استفادة بیشتر و با توجه به محدودبودن منابع، کمتر استفاده کردن از سنگ و اینکه معادن سنگ بیشتر در بحث صادرات فعالیت کنند که برای کشور ارزآوری شود. همچنین کامپوزیت از لحاظ سبک‌بودن، مقاوم‌بودن، سرعت نصب بالا، عایق‌بودن، تنوع رنگی و ... نسبت به مصالح دیگر بهتر می‌باشد.

 

10    مشکلات شما در این صنف چیست؟

ازجمله مشکلات صنف ما، ثبات‌نداشتن قیمت ارز، رعایت‌نکردن اصول استاندارد ورق ازطرف بعضی همکاران، ایجاد پدیدة دامپینگ، رقابت ناسالم و غیریکسان توسط بعضی همکاران و درنظرنگرفتن کیفیت و فقط بحث ارزان بودن توسط برخی مجریان ورق کامپوزیت می‌باشد.

 

11- اهداف آتی شرکت چیست؟

مهم‌ترین هدف شرکت، توسعة بازار داخلی با حفظ کیفیت و افزایش حوزة نفوذ تجاری به فرای مرزهای جغرافیایی ایران می‌باشد.


تعداد بازدید : 563

ارسال نظر

ارسال