فتح بازار مصرفی چین در دستور کار واشنگتن

  • جمعه 30 تیر 1396 ساعت 16:3

اخبار => سایر رسانه ها

وزرای خزانه‌داری و بازرگانی آمریکا اعلام کردند که واشنگتن، به دنبال توافق خاص با پکن برای حضور پررنگ تر در بازار مصرفی چین است.
فتح بازار مصرفی چین در دستور کار واشنگتن

به گزارش رویترز، استیون مانچین، وزیر خزانه داری آمریکا و ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کردند که به دنبال توافقات خاصی با پکن در این هفته هستند تا دسترسی آمریکا به بازارهای پررونق و مصرف‌کننده چین را افزایش دهد.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، همچنین «مانچین» گفت: امیدوار هستم که چین محدودیت های مرتبط با مالکیت خارجی در بخش خدمات مالی را بردارد تا آمریکایی ها بتوانند مشارکت بیشتری داشته باشند؛ ضمن اینکه خواهان برداشته شدن موانع تجاری چینی ها در حوزه اطلاعات و فناوری ارتباطات هستیم.  

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه گفت: امیدوار هستم که بتوانیم تمرکز خود را برای تعهدات هدفدار برای پرداختن به چالش های استراتژیک کوتاه و بلندمدت، افزایش دهیم.  

در همین حال «ویلبر راس» گفت: توافقات مقدماتی که در ماه آوریل تحت عنوان «برنامه اقتصادی ۱۰۰ روزه با هدف کاهش کسر تجارت آمریکا با چین» اعلام شد،  شروع خوبی بود و شامل فروش گوشت گوساله آمریکایی به چین است و این اقدام برای اولین بار در ۱۴ سال اخیر صورت گرفت.

وزیر بازرگانی آمریکا تصریح کرد: زمانی که مقامات آمریکایی و چینی بر سر موضوعات بزرگ و حساس تر، گلاویز می شوند، مذاکرات چالشی تر می شود و هدف ما ادامه دادن مذاکرات به منظور رسیدن به یک تاریخ مشخص است؛ بنابراین هر دو طرف نتایج آن را بر پایه تداوم روند مذاکرات ارزیابی می کنند.  

بر همین اساس، «وانگ یانگ»، معاون نخست وزیر چین گفت: فروش کالاهایی با فناوری بالا به چین می تواند به کاهش کسر تجارت آمریکا کمک کند؛ ضمن اینکه در سال گذشته میلادی، چین ۲۲۷ میلیارد دلار مدار وارد کرد که فقط ۴ درصد آن از آمریکا وارد چین شد.  

«یانگ» خاطرنشان کرد: دو طرف گزینه دیگری جز همکاری اقتصادی ندارند و باید این نکته را بدانیم که گسترش عمق همکاری اقتصادی برای هر دو کشور، بدون حضور کشور دیگر یعنی برای آمریکا بدون چین و برای چین بدون آمریکا محقق نمی شود. 


تعداد بازدید : 262

ارسال نظر

ارسال