نمای خارجی

طراحی خلاقانه نمای خارجی در ساختمان سوئیسی

  • پنجشنبه 29 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در متن زیر ساختمانی در زوریخ در کشور سوئیس که نمای متفاوتی دارد به شما معرفی می شود با نماوین همراه باشید.
طراحی خلاقانه نمای خارجی در ساختمان سوئیسی

باشگاه در و پنجره و نما به نقل از چیدانه:

ساختمان Lindenrinde (پوست درخت نمدار) نام دارد و توسط شرکت Ken Architekten طراحی شده است. این ساختمان دارای ۸ آپارتمان است که در ۴ محدوده مختلف ساخته شده‌اند. این ساختمان در میانه یک بلوک بزرگ با درختانی کهن‌سال قرار گرفته است. این ساختمان نام خود را از درخت نمدار بزرگی که در کنار آن وجود دارد گرفته است.

نوارهای عمودی رنگی باعث شده‌اند تا نام دیگری به این ساختمان داده شود: لیمو، سبز لیمویی در کنار زرد و قهوه‌ای به کار رفته است. تیره‌ترین قهوه‌ای در پنجره‌ها استفاده شده است که شامل کرکره‌های نمای ساختمان می‌شود که مانعی در برابر ورود آفتاب به ساختمان است.

نمای رو به آفتاب (عکس قبلی) کاملا بسته است در حالی که نمای رو به سایه کاملا باز است. این مسئله از آن‌جا نشأت می‌گیرد که ساختمان‌های موجود در شهر زوریخ دارای کولر نیستند. این مسئله در فروشگاه‌ها، ادارات، و ایستگاه‌های قطار نیز وجود دارد. دلیل این امر این است که طول دوره تابستان در این شهر بسیار کوتاه است بنابراین در فصل گرما در زوریخ جلوگیری از نفوذ نور خورشید مسئله بسیار مهمی است.

زوریخ هم‌چنین دارای معماری مدرن است اگرچه این نوع معماری خیلی بارز و مشخص نیست. ساختمان‌هایی مانندLindenrinde  تفاوت زیادی با ساختمان‌های معمولی دارند.


تعداد بازدید : 1624

ارسال نظر

ارسال