طراحی نمای ساختمان سایه ها در کرج با شاخه های خشکیده!

  • چهارشنبه 28 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: حضور بازی نور و سایه در فضای خانه همیشه تجربه ای لذت بخش است و جلوه‌ای خاص و زیبا به آن می بخشد. در آپارتمان های امروزی نمای ساختمان ها نقش مهمی در تأمین نور فضای داخلی خانه دارند . طراحی نمای بیرونی متفاوت این ساختمان توانسته توجه ها را به خود جلب کند. با نماوین همراه باشید...
طراحی نمای ساختمان سایه ها در کرج با شاخه های خشکیده!

باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از چیدانه، این بنا، جستجویی است برای یافتن خانه در معماری آپارتمان های امروزی. در چیدمان داخلی خانه ها، نقش راهرو از یک مسیر صرفاً دسترسی به یک فضای مستقل اصلی، از طریق ختم شدن به نور دو طرف و ایجاد جزء فضاها و تغییر رنگ کف و ارتفاع، ارتقا پیدا کرد و از این طریق، به تهویه و جریان باد طبیعی در خانه کمک شد.

در نما دو عامل مهم وجود داشت: یکی دیدهای مجموعه که غربی بود و آفتاب شدیدی داشت. نمای این پروژه از تجربه "دیداری" صرف در آمده و به مکانی تبدیل می شود که می بایست با "تن" آن را تجربه کرد.

در این نما می توان حرکت کرد و در موقعیت مختلفی قرار گرفت، موقعیت هایی برگرفته از یک حیاط، مثل زیر سایه درختان بودن، کنار آب بودن، رخت پهن کردن، نگهداشتن متعلقات آشپزخانه مثل برنج و ترشی و سیب زمینی و نگهداری حیوانات خانگی که همه این موقعیت ها با فضای سبز دور تا دور خانه به هم متصل می شوند.

برای پوشش موقعیت های نما و ایجاد حریم، شاخه های هرس شده و دور ریز درختان جمع آوری و در کوره های خشک کن، خشک شده و در ساختار پیش بینی شده در نما، از از داخل و بدون نیاز به داربست بافته شده اند.

ساختار پروفیلی اضافه شده به نما، با وصل شدن به زمین، مسیر پیاده سبز و سایه داری هم برای پیاده روی شهری تعریف می کند.


تعداد بازدید : 2737

ارسال نظر

ارسال