معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

بررسی طرح جامع ایمنی ساختمان‌های کشور

  • یکشنبه 25 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح جامع ایمنی ساختمان‌های کشور با بررسی ابعاد مختلف حادثه پلاسکو، واکاوی شده است.
بررسی طرح جامع ایمنی ساختمان‌های کشور

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به نقل از ایسنا، احمد شکرچی زاده در جمع خبرنگاران، در خصوص طرح جامع ملی ساختمان‌های موجود، اظهار کرد: طرح جامع ایمنی ساختمان‌های کشور واکاوی شده است که این اقدام در راستای بررسی حادثه پلاسکو محقق شده است.

وی تصریح کرد: این حادثه نشان داد که شهر توانمندی کافی برای حوادث مشابه را ندارد و ناکارآمدی و کاست‌ هایی وجود دارد که این ناکارآمدی ها در چند دهه روی هم انباشته شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حادثه پلاسکو نشان از ساختار مدنی نامناسب در ایران است، افزود: پلاسکو فرونریخته بلکه به پا خواسته است تا ساختار مدنی ایران را به پرسش بگیرد.

شکرچی زاده یادآور شد: پس از حادثه پلاسکو به دستور رئیس جمهوری یک کمیته تخصصی تشکیل شد تا ابعاد مختلف این حادثه را بررسی کنند تا با بازشناسی این موضوع، علت حادثه مشخص و راهکارها نیز ارائه شود.

وی بر استقرار فرهنگ ایمنی در ایران تأکید کرد و گفت: لازم است با اصلاح قوانین، شاهد استقرار فرهنگ ایمنی در جامعه باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه باید برنامه ضربتی برای شناسایی ساختمان‌های بلند انجام شود تا طرح جامع ایمنی ساختمان‌های موجود کشور با اولویت ساختمان‌های بلند و عمومی در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: باید در این زمینه به دستورالعمل مناسبی برسیم تا گروه هایی بتوانند مسئولیت بازرسی، نگهداری و بهسازی را انجام دهند.

شکرچی زاده گفت: در حال حاضر وضعیت شهرها از نظر ایمنی مناسب نیست و همگی ما به عدم ایمنی عادت کرده‌ایم، ولی این امر فاجعه‌هایی را به بار می آورد که برای جبران آن، فقط فداکاری کافی نیست بلکه مدیرت بحران، مسؤولیت حقوقی، مسئولیت اجتماعی و فرهنگی، مدیریت ریسک و بیمه، مهندسی سازه، مهندسی آتش لازم است.


تعداد بازدید : 645

ارسال نظر

ارسال