تغییر کاربری کارگاه‌های تولیدی به انبار محصولات چینی/ رونق ساخت و ساز راه نجات صنایع وابسته به مسکن

  • دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 ساعت 6:28

اخبار => سایر رسانه ها

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریکی تهران گفت: صنایع وابسته به مسکن ۲ سال است که دچار یک رکود فراگیر شده اند و تا رونق ساخت و ساز شکل نگیرد این بخش‌ها نجات پیدا نخواهند کرد.
تغییر کاربری کارگاه‌های تولیدی به انبار محصولات چینی/ رونق ساخت و ساز راه نجات صنایع وابسته به مسکن

اقتصاد آنلاین - علی شریعت؛ حسین درودیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون وضعیت تولید و توزیع لوازم الکتریکی در سال جاری گفت: در این بخش تولید و توزیع با مشکل مواجه نیست و فقط کاهش ساخت و ساز باعث شده است که فعالان این صنف با یک بحران مواجه بشوند.

وی افزود: بخش زیادی از مشتریان تولید و توزیع لوازم الکتریکی را مالکان خانه های در حال ساخت تشکیل می دهند و دوسال است که به دلیل رکود مسکن، هر روز از قدرت فعالیت در این صنف کاسته می شود. به طوری که سال 95 شرایط بدتر از سال 94 شد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریکی تهران گفت: با ورود محصولات چینی به بازار، رکودی مضاعف در بخش تولید شکل گرفت که به واسطه آن بسیاری از کارگاه های تولیدی تغییر کاربری دادند و به انبار کالاهای چینی تبدیل شدند. این رکود هم اکنون در بخش کارگاه های چراغ سازی شکل محسوسی به خود گرفته است.

درودیان با اشاره به اینکه امیدواریم صحبت وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از واردات محصولات مشابه تولید داخلی محقق شود، تاکید کرد: بسیاری از صنایع تولیدی در حال نابودی است و چنانچه واردات محصولات در کشور مدیریت نشود بخش زیادی از صنایع از بین می رود.

وی در بخش دیگری از صحبت خود پیرامون شیوه اخذ مالیات از فعالان این صنف گفت: حضور ممیز در محاسبه مالیات پرداختی یک واحد صنفی باعث معضل دیگری شده است. بعضی موارد پیش می آید که مامور محاسبه مالیات برای یک واحد صنفی رعایت عدالت را نمی کند و همین موضوع باعث می شود که صاحب یک واحد صنفی مجبور به پرداخت مالیات خارج ار عرف می شود. از دولت انتظار داریم هرچه سریع تر مراحل سیستمی کردن اخذ مالیات و حذف ممیزها را عملی کند.


تعداد بازدید : 472

ارسال نظر

ارسال