معاون وزیر راه و شهرسازی:

آیین نامه جدید کنترل ساختمان در هیات دولت

  • یکشنبه 3 اردیبهشت 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آیین نامه جدید کنترل ساختمان در دستور کار هیات دولت است، تاکید کرد، تصویب و اجرای این آیین نامه به نفع افرادی خواهد بود که به صورت حرفه ای در صنعت ساخت و ساز کشور فعال هستند.
آیین نامه جدید کنترل ساختمان در هیات دولت

به گزارش  باشگاه در و پنجره و نما وبه نقل از ایرنا، حامد مظاهریان درباره اهمیت آیین نامه جدید کنترل ساختمان گفت: ایجاد تحول بنیادین در فرآیند ساخت و ساز از مهم ترین اهداف اجرایی این آیین نامه در کشور است.

وی افزود: این آیین نامه هم اکنون برای اظهارنظر گروه های ذینفع آماده شده و برای اجرایی شدن آن باید همه به اجماع برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این آیین نامه با انجام مطالعات تخصصی و بررسی تمام جوانب تهیه شده است. تمام گروه های ذینفع فرصت دارند با بررسی های کارشناسی و علمی در آیین نامه جدید کنترل ساختمان نقطه نظرهای خود را به وزارت راه وشهرسازی منتقل کنند.
مظاهریان تاکید کرد، اجرای این آیین نامه به نفع افرادی خواهد بود که به صورت حرفه ای در صنعت ساخت و ساز کشور فعال هستند. همه فعالان عرصه ساخت و ساز می توانند در این زمینه اظهار نظر کنند تا برای اجرایی شدن آن به اجماع برسیم.

وی حمایت از حقوق بهره‌برداران، ارتقای خدمات مهندسی و افزایش کیفیت ساخت و ساز در کشور را از مهم ترین اهداف اجرایی شدن این آیین نامه در کشور عنوان کرد و گفت: در این آیین نامه مسئولیت های همه افراد مشخص شده و اجرایی شدن آن در مجموع به نفع مردم خواهد بود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با اجرایی شدن این آیین نامه از ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه ساختمان سازی در کشور جلوگیری می شود و تنها افراد با صلاحیت حرفه ای می توانند در حوزه ساخت و ساز کشور فعال شوند.

 آیین نامه جدید کنترل ساختمان که از یک سال پیش نیز به نظرخواهی گذاشته شده، از ابتدای امسال در دستور کار هیات دولت قرار گرفته و هدف از آیین‌نامه این است که نظام مهندسی مسئولیت را شفاف سازی کند و از ورود افراد بدون صلاحیت در این حرفه جلوگیری به عمل آید و حرفه‌ای ‌گری در حوزه ساختمان سازی کشور افزایش یابد.

آیین ‌نامه کنترل ساختمان در 9 فصل کلیات مربوط به صدور پروانه و تمدید آن، وظایف کارفرمایان، وظایف معماران و مهندسان طراح، مقررات ساخت بنا و وظایف پیمانکاران، وظایف ناظران و بازرسان، نظارت و بازرسی حین ساخت، پروانه بهره برداری، گواهی پایان کار ساختمان و شناسنامه فنی- ملکی، ضوابط خاص طرح های نظام فنی و اجرایی کشور و مدیریت اطلاعات شهرسازی و ساختمانی و نیروی انسانی را مورد توجه قرارداده است.


تعداد بازدید : 553

ارسال نظر

ارسال