افق‌های روشن شرکت بین المللی توسعه ساختمان

  • شنبه 2 اردیبهشت 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: دور از تمام اتفاق‌هایی که درسالهای اخیر در صنعت ساختمان شاهد آن بودیم شرکت بین المللی توسعه ساختمان که یکی ازبزرگترین شرکت‌های زیر مجموعه سرمایه گذاری غدیر و جزو فعالترین های حوزه ساختمان و مسکن در ایران به شمار می‌رود اهداف و برنامه‌های خود را تدوین و در حال تلاش برای رسیدن به چشم انداز خود است.
افق‌های روشن شرکت بین المللی توسعه ساختمان

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما و به نقل از  پایگاه خبری«عصر ساختمان»، جزییات و مشروح برنامه‌ها را از زبان دکتر رضا کامرانی جویا شدیم که در مصاحبه فوق می‌خوانید:

رضا کامرانی پیش بینی خود را در سال 96 همسو با سایر کارشناسان مسکن و ساختمان حرکت در جهت رونق بخش ساختمان عنوان کرد و در این باره گفت: با توجه به بیانات رهبر در خصوص اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن برنامه‌های تعریف شده در سطح کلان کشور از نیمه دوم سال 96 وارد فاز رونق در بخش ساختمان خواهیم شد.

وی در پاسخ به طرح‌های توسعه ایی وچشم انداز شرکت توسعه ساختمان افزود: شرکت بین المللی توسعه ساختمان با هدف تأمین ساختمان‌های ایمن، کارا، بادوام و زیبا برای مشتریان، در افق زمانی 5 ساله آتی خود، چشم انداز خود رابرای سال 1399 به این صورت ترسیم نموده است:
تبدیل شدن به بزرگترین شرکت حاضر در بورس اوراق بهادار در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات، تبدیل شدن به برترین برند توسعه دهنده کلان در صنعت ساختمان کشور به ویژه در پروژه‌های زیربنایی بر اساس اولویت بندی برترین برندهای کشور از جانب سازمان مدیریت صنعتی، پیشرو بودن در عرصه ساخت مجتمع‌های چندمنظوره و بلندمرتبه سازی در صنعت ساختمان کشور، توسعه گستره جغرافیایی فعالیت به خصوص در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و حضورمؤثردرعرصه‌های بین‌المللی با استفاده از کنسرسیوم‌ها ومشارکت‌های خارجی از مهمترین برنامه‌های شرکت بین المللی توسعه ساختمان افق 5 ساله شرکت است که تا سال 1399 محقق خواهد شد.

مدیر عامل توسعه ساختمان به رکودی که صنعت ساختمان در سال 95 درگیر آن بود اشاره کرد و گفت: شرکت ما که زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری غدیر است، با انجام پروژه‌های مختلف رکود را پشت سر گذاشت و حتی توانستیم در این زمان پروژه‌های نیمه تمام شرکت را به بهره برداری برسانیم.

وی در خصوص پروژه‌های آتی شرکت ادامه داد: از آنجایی که ساخت پروژه‌های عمرانی زمان زیادی را می‌طلبد، از سال گذشته بستر سازی های لازم را برای شروع چند پروژه فراهم کردیم تا در نیمه دوم سال 96 بتوانیم این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم. لازم به ذکر است در حال برنامه ریزی برای انجام چند پروژه دیگرهستیم که بتوانیم تا پایان سال ارزش افزوده زیادی رابرای سهامداران شرکت ایجاد کنیم.

کامرانی در ادامه به رکود صنعت ساختمان و عواملی که می‌تواند باعث خروج از رکود شود اشاره کرد و افزود: ابتدا باید توجه داشته باشیم سیاست‌های دولت نقش مهمی در رونق صنعت ساختمان دارد. صنعت ساختمان یک حوزه اشتغال زا است و اتخاذ سیاست‌های مفید در جهت بهبود اوضاع نقش مهمی در وضعیت اجتماعی و معیشتی مردم دارد. خوشبختانه شاهد تصمیم گیری‌های بسیار خوبی در این جهت بودیم که امیدواریم پس ازعملیاتی شدن تاثیرات مثبت خود را نشان دهد. سیاست‌هایی همچون کاهش سود سپرده گذاری در بانک، افزایش مبلغ تسهیلات مسکن که در سال گذشته اتفاق افتاد، باعث شد تا روزنه امید در بهبود وضعیت این صنعت نمایان شود.


تعداد بازدید : 1049

ارسال نظر

ارسال