نوسازی نیمی از بافت فرسوده منطقه ۷ در سال ۹۵

  • یکشنبه 20 فروردین 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معاون شهرسازی و معماری منطقه ۷ از نوسازی بیش از ۴۵ درصد بافت فرسوده سطح منطقه با ارائه بسته های تشویقی سازمان نوسازی شهر تهران به شهروندان خبر داد.
نوسازی نیمی از بافت فرسوده منطقه ۷ در سال ۹۵

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما و به نقل از مهر، حامد سلیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: مشاوره به شهروندان از طریق کارشناسان منطقه و دفاتر خدمات نوسازی سازمان نوسازی شهر تهران به مالکین، واگذاری گذر ( گذرهای که شارع عام نباشند) در صورت تجمیع املاک و ارائه طرح نما با هویت ایرانی اسلامی همراه با تسهیلات بانکی از جمله خدماتی است که به صورت رایگان به شهروندان منطقه ارائه می شود.

وی تصریح کرد: معاونت شهرسازی و معماری منطقه در نظر دارد با تسهیل و تسریع در فرآیند صدور پروانه های ساختمانی در محدوه بافت فرسوده با هماهنگی بیشتر دفاتر خدمات الکترونیک شهر نسبت به ایفای صد در صدی برنامه زمان بندی شده توسط سازمان نوسازی شهر تهران به تعهدات خود عمل کند.

معاون شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: درصورت نوسازی در پلاک های واقع در بافت فرسوده مصوب تسهیلاتی مانند وام مسکن، معافیت کامل از پرداخت عوارض، واگذاری یک طبقه متراکم تشویقی حفظ امتیاز انشعابات آب و برق و گاز، صدور پروانه ساختمانی بر اساس تجمیع فیزیکی پلاک ها و موکول کردن تجمیع ثبتی به زمان دریافت پایان کار از سوی شهرداری به مالکان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نوسازی در بافت فرسوده یک پروژه زمان بر است و نیازمند بررسی و تشویق شهروندان است، خاطرنشان کرد: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه، سهولت دسترسی به این مناطق در مواقع بروز حوادث ، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش میزان نفوذپذیری بافت فرسوده و سرزندگی محلات ضروری است لذا نوسازی بافت‌ فرسوده در اولویت کاری این منطقه قرار دارد.

معاون شهرسازی و نوسازی منطقه ۷ با تاکید بر اینکه شهرها در طول فرآیند رشد خود به مرحله هایی از رشد می رسند که نیاز به تجدید کالبد و نوسازی پیدا می کنند، تصریح کرد: بافتهای فرسوده شهری که زمانی براساس الگوهای شهری و با تأثیر از شرایط اقتصادی، اجتماعی ساکنان و ویژگیهای محیطی به وجود آمده اند، امروزه بر اثر گذشت زمان و تغییر در الگوهای فضایی ساخت و ساز، قابلیت زندگی را از دست داده اند و دارای مشکلات زیادی از لحاظ شرایط کالبدی، عبور و مرور، اقتصادی و اجتماعی برای زندگی امروزی است بنابراین استفاده ازبرنامه های راهبردی در جهت بهسازی و نوسازی این بافت های فرسوده دارای اهمیت بسیاری است.

www.namawin.ir باشگاه در و پنجره ونما

درختان چنار مسیر اصلی بوستان شهید نیاکی نورپردازی شد

شهردار منطقه ۷ از نورپردازی درختان چنار مسیر اصلی بوستان شهید نیاکی با هدف زیبایی بصری ، بهبود منظر شهری و همچنین افزایش رضایت شهروندان خبر داد.

سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: تعداد ۳۵۵ عدد پرژکتور دفنی با تنوع رنگ و پرتاب نور بالا در فواصل منظم در مسیر های اصلی این بوستان جانمایی و نصب شده است.

وی در ادامه با اشاره به نورپردازی پل سبلان در این منطقه، تصریح کرد: به منظور افزایش روشنایی در نقاط بی دفاع حاشیه بزرگراه امام علی (ع) و خیابان سبلان، دیواره زیرین پل شهدای سبلان به متراژ یکهزار و ۱۰۰ متر نوار نئوفلکسی در فواصل منظم نصب شد.

شهردار منطقه ۷ خاطرنشان کرد:  نور به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر منظر شهری محسوب می شود که نقش تعیین کننده ای در تأمین امنیت شهر و سیما و منظر شهری ایفا می کند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه نورپردازی با هدف ارتقاء زیبایی منظر شهر و بهبود وضعیت نمای پل‌ها به ویژه هنگام شب انجام شد، افزود: ارتقای کیفیت بصری در شهر، ایجاد جلوه های ویژه با نور، تفاوت چشم انداز شهر در روز و شب، زنده نگه داشتن فضاهای شهری، افزایش ضریب حس اطمینان و کاهش جرایم از جمله اهداف مهم هنر نورپردازی است که در این طرح مدنظر قرار گرفته است.

طلوعی با بیان این مطلب که نورپردازی ها علاوه بر تامین نیازهای تزئینی شهر در فراهم آوردن محیط بصری زیبا و توام با امنیت تاثیرگذار هستند، بیان کرد: از دیگر مباحثی که می توان آن را از برآیندهای کاربردی نورپردازی قلمداد کرد، هویت بخشی به سیمای شهر در شب است.

 


تعداد بازدید : 837

ارسال نظر

ارسال