پایه گذاری نماها و طراحی های متناسب با هویت فرهنگی شهری سلطانیه

  • یکشنبه 20 فروردین 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: بر توسعه شهری و مبلمان شهر سلطانیه و حفظ آن تاکید کرد و گفت: پایه گذاری نماها و طراحی های متناسب با هویت فرهنگی شهر در سلطانیه با دقت انجام و ادامه داشته باشد.
پایه گذاری نماها و طراحی های متناسب با هویت فرهنگی شهری سلطانیه

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما و به نقا از مهر، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان، ظهر شنبه در نشست با اقشار مختلف مردم شهرستان سلطانیه افزود:۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای است و خون شهدای هسته‌ای ما در این روز به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا حقانیت ایران به اثبات رسیده  و امروز ملت‌ها ایران را سازنده سلاح اتمی نمی‌شناسد، سلطانیه٬ شهر جهانی و شناسنامه ملی ایرانیان است
استاندار زنجان بر اهمیت و نقش تاریخی شهر سلطانیه در ایران تاکید کرد و گفت: سلطانیه٬ شهر جهانی و شناسنامه ملی ایرانیان است.

استاندار زنجان خواستار همراهی مردم و مسوولان این شهر برای حفظ هویت معماری این شهر شد و تاکید کرد: در ساخت و ساز و توسعه این شهر باید دقت زیادی صورت گیرد. در نمای ساختمان های شهر نمود معماری شهر رعایت شود و طراحی ساختمان های شاخص این شهر با توجه به شرایط فرهنگی و تمدنی آن انجام شود.

درویش امیری با بیان اینکه گنبد و شهر سلطانیه از افتخارات کشور محسوب می شوند٬ افزود: ساختمان فرمانداری سلطانیه متناسب با بافت معماری این شهر طراحی شده و به عنوان یک نماد برای این شهر خواهد بود.

وی گنبد سلطانیه را یک بنای تاریخی فاخر با شهرت جهانی توصیف کرد و یادآور شد: پایه گذاری نماها و طراحی های متناسب با هویت فرهنگی شهر در سلطانیه با دقت انجام و ادامه داشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه پایه گذاری خوبی در مشارکت بخش خصوصی شهر سلطانیه محقق شده است، گفت: شهرستان سلطانیه نوپا است و باید توسعه همه جانبه شهری صورت گیرد و سیستم اداری به صورت کامل در این شهرستان مستقر شود.

درویش امیری حضور بخش خصوصی را در این پروژه دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی در این پروژه آغازی برای افزایش حضور بخش خصوصی در پروژه های شهری سلطانیه خواهد بود.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه های شهری را تاکید کرد و گفت: پایه گذاری خوبی در مشارکت بخش خصوصی شهر سلطانیه محقق شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه پایه گذاری خوبی در مشارکت بخش خصوصی سلطانیه صورت گرفته است٬ یادآور شد: باید برای شهر سلطانیه پروژه های متناسب با هویت تاریخی و ارزش فرهنگی ساخته شود. سلطانیه شهر مهم گردشگری بوده و باید در توسعه شهر همکاری و تعامل لازم صورت گیرد.

درویش امیری فراهم کردن شرایط برای حضور موثر سرمایه گذاران در پروژه های شهری را خواستار شد و افزود: شرایط لازم برای سود متعارف و مناسب برای سرمایه گذاران فراهم شده و باید این مسیر ادامه یابد.

استاندار زنجان گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان صرف خرید گندم از کشاورزان  شد و در طرح رونق در استان زنجان افزون بر کمک‌های انجام شده، در سلطانیه ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

درویش امیری به به خدمات دولت یازدهم در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت، دارو و امور کشاورزی اشاره کردو گفت:  کمک‌هایی خوبی به شهرداری و دهیاری ها انجام شده است.

وی  بر توسعه شهری و مبلمان شهر  سلطانیه و حفظ آن تاکید کرد و گفت: پایه گذاری نماها و طراحی های متناسب با هویت فرهنگی شهر در سلطانیه با دقت انجام و ادامه داشته باشد.

استاندار زنجان تصریح کرد:  باید با کمک همه مشکلات را حل  کرده و زمینه آرامش و امنیت برای ورود سرمایه‌گذار باید فراهم شود و این مهم با کمک همه میسر می‌شود و باید کمک شود تا شهرستان سلطانیه روند رشد و توسعه را به سرعت طی کند.

وی افزود:  سلطانیه گوشه‌ای از تاریخ افتخارآمیز ایران  است و این شهرستان شهرت جهانی داشته و باید شان آن در حد شهرت حفظ شود و باید تلاش شود هویت تاریخی و فرهنگی سلطانیه حفظ شود، اظهار کرد: گنبد فیروزه‌ای و تاریخی سلطانیه تنها اثر ثبت جهانی شده استان زنجان است.

استاندار زنجان  بر توسعه شهری و مبلمان این شهر و حفظ آن تاکید کردو گفت: از سه گنبد خشتی جهان یکی در زنجان قرار دارد.

درویش امیری در جریان سفر به شهرستان سلطانیه و بازدید از ساختمان جدید در حال احداث فرمانداری این شهر ساختمان طراحی شده برای آن را دارای شرایط مناسب طراحی متناسب با بافت معماری این شهر توصیف کرد.

 


تعداد بازدید : 566

ارسال نظر

ارسال