افزودنی‌های پی‌وی‌سی در داخل کشور تولید می‌شود

  • شنبه 19 فروردین 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: یکی از شرکتهای فناور کشورمان که در حوزه پلیمر فعالیت می‌کند، توانسته نیاز صنعت PVC به افزودنیهای تثبیت‌کننده حرارتی را با تولید این ماده تأمین و با فروش آن به دیگر کشورها ارزش افزوده ایجاد کند.
افزودنی‌های پی‌وی‌سی در داخل کشور تولید می‌شود

درب و پنجره‌ها، لوله‌ها و سازه‌های مورد استفاده در پروفیلها بخش کوچکی از نقش پی‌وی‌سی در زندگی امروزمان به شمار می‌روند ضمن اینکه کابردهای پلیمر در صنایع بیش از این حرف‌هاست اما این مواد برای داشتن کیفیت و کارایی لازم، نیازمند افزودنیهایی هستند.

مهشید غیاثی؛ مدیرعامل یکی از شرکتهای فناور کشورمان معتقد است پایدارکننده یا استابیلایزرهای حرارتی پی‌وی‌سی یکی از همین افزودنیهاست که حضور آن نقش تعیین‌کننده‌ای در پایداری و کیفیت پی‌وی‌سی ایفا می‌کند.

این فعال فناور استفاده به اندازه و دقیق پایدارکننده‌ها را زمینه‌ساز تولید پی‌وی‌سی با کیفیت و ارتقای صنایع وابسته به این ماده دانست و اضافه کرد: مقدار ماده‌ای که در 100 کیلوگرم پی‌وی سی استفاده می‌شود کمتر از پنج کیلوگرم است بنابراین میزان بالایی نیست اما همین موضوع اهمیت استفاده از ماده با کیفیت و تولید شده براساس دانش فنی به‌روز را بالا می‌برد زیرا میزان قابل توجهی از محصول نهایی را درگیر می‌کند.

غیاثی همچنین صدور محصول و دانش فنی را از توانمندیهای کشورمان در حوزه تولید فرآورده‌ها و محصولات این حوزه عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از نیاز کشور به این فرآورده را در داخلی تولید می‌کنیم ضمن اینکه یک چهارم تولیدات در حوزه‌های گوناگون، در بازار بین‌المللی عرضه می‌شود و به طور میانگین بالای 100 هزار دلار درآمد ارزی را به همراه داشته است.

مدیرعامل این شرکت فعال در حوزه پلیمر گسترش محصولات براساس نیاز متغیر مشتری را یکی از ضرورتهای ادامه فعالیت فناورانه در این حوزه و نیازمند توجهی جدی به تحقیق و توسعه دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه مؤلفه‌های مصرف و نیاز مشتریان روزبه روز در حال تغییر است، شرکتهای فعال در این حوزه از جمله ما باید تولیدات خود را با نیاز روز تطابق دهیم بنابراین بیش از 50 نوع محصول داریم که برای مطابقت کامل با نیاز متغیر مشتریان، براساس تحقیق و پژوهش پایه‌ای و از ابتدا برای به دست گرفتن کامل دانش فنی بومی تولید می‌شوند.

این فعال فناور از ایجاد اشتغال برای متخصصان حوزه شیمی و صادرات گفت و ادامه داد: طی پنج سال اخیر 40 درصد جذب نیروی انسانی متخصص افزایش دادیم و اکنون بخش تحقیق و توسعه به طور کامل توسط افراد تحصیل کرده و کارآزموده اداره می‌شود و بیش از 10 نفر به صورت تخصصی در حوزه‌های گوناگون فعال هستند که از نیروی انسانی فعال در بخش تولید جداست.

وی حمایت‌های قانون دانش‌بنیان در حوزه‌های مالیاتی و گمرکی را اثرگذار ارزیابی کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به کنترل واردات فرآورده‌هایی که توانمندی تامین آنها توسط شرکت‌های داخلی وجود دارد، بیان کرد: مهم‌ترین چالش شرکتهای دانش‌بنیان، واردات محصولاتی است که تامین کاملشان در کشور ممکن است بنابراین اگرچه قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان توانسته است در حمایت از شرکتهای حوزه واردات، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی بسیار خوب عمل کند اما واردات کالاهای مشابه یا حتی به نام دیگر کالاها با ارز مبادله‌ای، یکی از دغدغه‌های اصلی این شرکت‌هاست.


تعداد بازدید : 573

ارسال نظر

ارسال