‎مصاحبه با آقای حسین لشنی مدیرعامل شرکت پیشگام صنعت پالار/ فروش پروفیل و کرکرة آلومینیوم باید به‌صورت وزنی باشد نه مترمربع

  • شنبه 21 اسفند 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شرکت پیشگام صنعت پالار در سال 1377 در زمینی با مساحت 2000 مترمربع واقع در شهرک صنعتی حاجی‌آباد اراک تأسیس و شروع به‌کار نمود. در سال 1387 با رویکرد مدیریت جدید و تحقیق و بررسی بازار آلومینیوم، این شرکت در طرح توسعة خود سالن‌های تولید کوره DC و پرس اکستروژن مدرن و دستگاه رنگ الکتروستایک تمام اتوماتیک را ایجاد نمود و هم اکنون شرکت پیشگام صنعت پالار، دارای واحدهای ریخته‌گری، اکستروژن، رنگ پودری و کنترل کیفی می‌باشد.
‎مصاحبه با آقای حسین لشنی مدیرعامل شرکت پیشگام صنعت پالار/ فروش پروفیل و کرکرة آلومینیوم باید به‌صورت وزنی باشد نه مترمربع

آقای حسین لَشَنی، مدیرعامل شرکت پیشگام ‌صنعت‌ پالار در حاشیه نمایشگاه در و پنجره و صنایع وابسته تهران گفتگویی را با خبرنگار باشگاه در و پنجره ونما انجام داده است که گوشه‌هایی از آن  را با هم می‌خوانیم:

 

ü     عمده فعالیت شرکت ما روی بحث آلیاژسازی و خرید ‌و ‌فروش شمش و بیلت است. اما به‌تازگی وارد ساخت مقاطع پنجرة دوجداره شده‌ایم.

ü     تمرکز شرکت ما در‌حال‌حاضر بر تولیدات ساختمانی است. بخشی از تولیدات ما متعلق به مقاطع سنتی است که در سراسر ایران توزیع می‌گردد. اما به‌طور کلی مقاطع سنتی بیشتر در مناطق محروم تهران و یا شهرستان‌ها و یا در ساختمان‌هایی کاربرد دارد که بُعد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه پروفیل‌های جدید، هزینه‌های خاص خود را دارد که اکثریت این هزینه را تقبل نمی‌کنند هرچند که این تفکر اشتباه است.

ü     درحال حاضر بازار آلیاژسازی در رکود بسر می‌برد، به‌عنوان مثال ما یک‌سال‌ و نیم هست که دستگاهی برای شمش‌های آلیاژی به‌همراه یک دستگاه کوانتومتر خریداری کرده‌ایم اما هنوز قراردادی برای شمش‌ریزی منعقد نکرده‌ایم. البته به‌تازگی احتمال اینکه بتوانیم با ایران خودرو کار کنیم به‌وجود آمده است.

ü     یکی از معضلات صنعت آلومینیوم اینست که بیشتر مونتاژکاران به‌صورت متری کار می‌کنند درصورتیکه در همه جای دنیا، هر چیزی استاندارد خاص خود را دارد و از این‌رو برای آلومینیوم، ضخامت و وزن را ملاک قرار می‌دهند. واحد اندازه‌گیری آلومینیوم، کیلوگرم است و باید بر این اساس ساخته، فروخته و جابجا شود . این موضوع موجب آن شده است که به‌مرور ذهنیت مشتریان درمورد آلومینیوم خراب شود و گرایش به‌سمت UPVC ایجاد شود.

ü     بسیاری از UPVC کاران، پس از تضعیف این صنعت در دو‌ سه سال اخیر، به سمت آلومینیوم گرایش پیدا کرده‌اند که دستگاه‌های مدرن آلومینیومی را نصب کنند و اگر این اتفاق بیفتد، کار از دست آلومینیوم‌کاران قدیمی خارج می‌شود؛ لذا آلومینیوم‌کاران برای اینکه در این بازار بتوانند باقی بمانند، باید خود را به‌روز کنند.


تعداد بازدید : 5850

ارسال نظر

ارسال