معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی: هزینه خدمات مهندسی در ایران ۲ درصد قیمت تمام‌شده ساختمان است

  • چهارشنبه 11 اسفند 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، هزینه خدمات مهندسی را در ایران ۲ درصد قیمت تمام شده ساختمان بیان کرد و آن را رقمی بسیار پایین دانست.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:  هزینه خدمات مهندسی در ایران ۲ درصد قیمت تمام‌شده ساختمان است

به گزارش ایسنا، دکترحامد مظاهریان در مراسم گرامیداشت روز مهندس در گرگان با بیان این مطلب افزود: این رقم در کشورهای اطراف ما و حاشیه خلیج فارس حدود 5 تا 7 درصد، در اروپا حدود 10 درصد و در نمونه‌هایی در کشورهای آمریکای شمالی 12 درصد قیمت تمام شده ساختمان است.

وی، خدماتی که در این قیمت ها ارائه می شوند را حرفه ای دانست و افزود: اگر خدمات مهندسی، واقعی و به نحوی باشد که مصرف کننده احساس نیاز کند، از آن استفاده خواهد کرد.

مظاهریان تصریح کرد: در حال حاضر از 250 شرکت پیمانکاری بزرگ دنیا فقط 2 شرکت، ایرانی است و حدود 46 شرکت ترکیه ای هم وجود دارد که این مساله را باید به یک فرصت تبدیل کنیم.

وی علت ماندگاری خواجه نصیرالدین طوسی را نزدیک ساختن نظر و عمل به یکدیگر عنوان کرد و گفت: مهندسین امروز ما علاوه بر حل مساله میی توانند مسئولیت اجتماعی داشته و در برابر  وظایف اجتماعی خود نیز مسئول باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آن چیزی که برای مردم اتفاق می‌افتد بخشی از وظایف ما مهندسان را شکل می دهد چرا که مهندسان در سازمان نظام مهندسی ساختمان اجتماع می‌کنند که این سازمان علاوه بر مهندسین باید از حقوق مردم نیز دفاع کند.

وی اظهار کرد: با نگاه به کارنامه سازمان‌ها و مهندسان باید دید که چقدر در دفاع از حقوق مردم گام برداشته‌اند و اگر به این وظایف عمل کرده باشیم، می‌توانیم بگوییم از نسل مهندسانی هستیم که از نسل خواجه نصیرالدین نشات گرفته و خود را منتسب به او بدانیم.

مظاهریان در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید از حقوق افراد ذیصلاح در امر ساختمان سازی دفاع کند تا ساختمان هایی ارزان‌تر و با کیفیت بالاتر بسازند و این ساختمان ها آسایش و رفاه بیشتر را برای مردم به ارمغان آورند و هزینه نگهداری آنها نیز کمتر باشد.

 

 


تعداد بازدید : 636

ارسال نظر

ارسال