ساختمان‌های ناایمن تهران نیازی به پلمپ ندارند

  • شنبه 7 اسفند 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره بحث ایمنی ساختمان‌های با قدمت بالا در تهران و مشابه ساختمان پلاسکو و کویتی‌ها گفت‌: حدود 3 هزار ساختمان ناایمن در پایتخت وجود دارد که برای جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه ساختمان پلاسکو باید مقام‌سازی شوند اما نیازی به پلمپ ندارند.
ساختمان‌های ناایمن تهران نیازی به پلمپ ندارند

سعید سعیدیان بیان اینکه برای جلوگیزی از بروز سوانح مشابه ساختمان پلاسکو باید ساختمان‌های این چنینی از قبیل کویتی‌ها به سیستم‌های اعلام و اطفای حریق مجهز و به لحاظ سازه‌ای مقاوم‌سازی شوند، عنوان کرد: این امر مستلزم آن است که وزارت راه و شهرسازی مبحث 22 مقررات ملی ساختمان را اجرایی کند که دستورالعملی برای نگهداری و حفاظت از ساختمان‌ها محسوب می‌شود.

پلمپ ساختمان آخرین ابزار است

وی با اشاره به پلمپ ساختمان کویتی‌ها پس از سانحه پلاسکو تصریح کرد: پلمپ کردن آخرین ابزار است اما زمانی که صاحبان مشاغل به هیچ شکلی حاضر به تمکین نباشند، طبیعی است که با این ابزار عملیاتی شود.

سعیدیان تاکید کرد: اگر شهرداری از کسبه‌ای طلب داشته باشد، پس از صدور چندین بار اخطار حتی بلوک سیمانی مقابل واحد صنفی می‌گذارد تا صاحبان مشاغل به فکر باشند. بحران‌های مشابه پلاسکو نیز شوخی نیست و با جان مردم سرو کار دارد و می‌تواند افکار عمومی را جریحه‌دار کند بنابراین باید مسئولان به طور جد پیگیر باشند.

وی با بیان اینکه پس از سانحه پلاسکو، بحث استقبال از خرید بیمه‌نامه در میان مردم داغ شد، گفت: این سوانح هرچند ناگوار هستند اما می‌توانند ما را در مسیر قانون قرار دهند و مردم را نسبت به مباحث جلوگیری و برخورد با بحران حساس کنند. کما اینکه شاید پیش از این مردم چندان باور نداشتند که می توان با اقداماتی پیشگیرانه، تبعات سوانح و حوادث را کاهش دهند.


تعداد بازدید : 609

ارسال نظر

ارسال