امروز برای انبوه‌سازان مسکن شرایط دلچسبی وجود ندارد

  • دوشنبه 2 اسفند 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: امروز برای انبوه‌سازان مسکن شرایط دل‌چسبی وجود ندارد تا آن‌ها بخواهند با ساخت‌وساز بر میزان مسکن در کشور بیفزایند.
امروز برای انبوه‌سازان مسکن شرایط دلچسبی وجود ندارد

فریدون احمدی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، و نماینده مردم زنجان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار هفته‌نامه شما، در واکنش به رکود فزاینده مسکن در کشور، گفت: رونق در حوزه مسکن به رابطه عرضه و تقاضا برمی‌گردد و ازآنجایی‌که خانه‌های بسیاری از مسکن مهر خالی است و خریداری تقاضای خرید آن را ندارد ازاین‌رو ساخت‌وساز با رکود مواجه شده است.

وی در ادامه به پیشران بودن پایتخت در حوزه ساخت‌وساز مسکن در میان دیگر شهرها اشاره کرد و افزود: امروز برای انبوه‌سازان مسکن شرایط دل‌چسبی وجود ندارد تا آنها بخواهند با ساخت‌وساز بر میزان مسکن در کشور بیفزایند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در مجلس گفت: وقتی خریدوفروش مسکن در کشور و شهرها وجود ندارد نباید انتظار داشته باشیم تا انبوه‌ساز به دنبال ساخت مسکن برود چراکه وقتی تقاضای مسکن در کشور بیشتر شود محرکی خواهد بود تا ساخت‌وساز هم به همان میزان رونق یابد.

احمدی ادامه داد: دولت باید با درنظرگرفتن تسهیلات و پرداخت وام باسود پایین خریدار را تحریک کند تا به دنبال خرید مسکن در کشور برود.

نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن در مجلس به وجود خانه‌های خالی در کشور اشاره و بیان کرد: دولت با درنظرگرفتن مالیات مضاعف برای خانه‌های خالی می‌تواند محرکی ایجاد کند تا خانه‌های خالی از سوی مالکین به فروش گذاشته شود و عاملی در جهت حرکت کردن مسکن به سمت رونق به شمار رود.

وی خطاب به دولت گفت: دولت با درنظرگرفتن تسهیلات ارزان و باقیمت مناسب می‌تواند عامل تحریک‌کننده‌ای در جهت ساخت‌وساز مسکن باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت بابیان این مطلب که صنعت مسکن ازجمله صنایع مادری است که موتور حرکتی اشتغال را در کشور به حرکت درمی‌آورد، تصریح کرد: بارونق گرفتن مسکن دویست و سی‌وچهار شغل نیز رونق گرفته و به حرکت درمی‌آیند.

وی با تأکید بر این مطلب که اقتصاد دستوری نیست و نمی‌توان به مردم امر کرد که باید برای خود خانه‌ای تهیه کنند ، گفت: دولت می‌بایست تسهیلات بالا با سود پایینی را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد تا انبوه‌سازان و خریداران در جهت خرید و ساخت‌وساز مسکن رغبتی از خود نشان دهند.

نماینده مردم زنجان در خانه ملت ادامه داد: دولت پولی برای این‌که بخواهد آن را در اختیار بانک‌ها قرار بدهد، ندارد تا بانک‌ها بتوانند به انبوه‌سازان تسهیلات ارائه کند.

احمدی در خاتمه رکود را به کوزه تشبیه کرد و گفت: رکود از کوزه‌هایی است که افتادن در آن راحت اما خراج شدن از آن سخت است و امروز کشور در رکود کوزه مسکن گرفتارشده است که خارج شدن از آن به‌سختی صورت می‌گیرد.


تعداد بازدید : 585

ارسال نظر

ارسال