سازه‌ای متفاوت از گروه معماری SURE

برجی که همانند سالاد فصل در قلب لندن قد علم می‌کند

  • شنبه 30 بهمن 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: به تازگی برنده مسابقه با موضوع طراحی آسمانخراش مشخص شده است. باید گفت که چنین طرح شجاعانه‌ای قابل تحسین بوده است. گروه معماری SURE در طرح استثنایی خود، یک شهر بی انتها در ارتفاع را برای شهر لندن ارائه داده است. تعدد طبقات بر روی هم و ارتفاع زیاد آن با توجه به ریشه‌های سنتی شهر لندن از ویژگی های بارز آن به شمار می رود.
برجی که همانند سالاد فصل در قلب لندن قد علم می‌کند

به تازگی برنده مسابقه با موضوع طراحی آسمانخراش مشخص شده است. باید گفت که چنین طرح شجاعانه‌ای قابل تحسین بوده است. گروه معماری SURE در طرح استثنایی خود، یک شهر بی انتها در ارتفاع را برای شهر لندن ارائه داده است. تعدد طبقات بر روی هم و ارتفاع زیاد آن با توجه به ریشه‌های سنتی شهر لندن از ویژگی های بارز آن به شمار می رود.

یکی از ابتکارهای جالب در طراحی این برج، ایجاد دو رمپ متصل به هم می‌باشد که مسیر گذر اصلی را به یک عرصه بالاتر این ساختمان متصل کرده است.

در حالی که رمپ با مجموعه در هم پیچیده شده، توسط مجموعه‌ای از پل‌ها‌ و مسیرهای ارتباطی عابرین به هم متصل شده است تا ترافیک را در مجموعه به حداقل برساند. تعبیه فضای فروشگاه در نزدیکی رمپ ساختمان حس طراوت و چابکی را به این بخش بخشیده است.

برای پاسخگویی به نیازهای منطقه بندی، عرصه‌هایی زیرین در پایه آسمانخراش می بایست باریک تر از بخش های فوقانی طراحی شود تا خیابان‌ها در ارتباط با مجموعه ایجاد ترافیک نکند. مرکز حجم طرح مانند یک ووید عظیم و سرتاسری می باشد تا هم نور مناسب وارد فضا شود و هم انرژی لازم برای تسهیل آب و برق در مجموعه ذخیره شود.

استفاده از پنل های خورشیدی برای جذب انرژی گرمایی و روشنایی، و لایه‌هایی به نام  ETFE جهت جذب رطوبت موجود در هوا و ذخیره آب، از اقدامت طراحی می باشد. همچنین این نورگیر عظیم راه حل مناسبی در رسیدن انرژی به پارک‌های تفریحی داخل برج و خنک کننده و تهویه طبیعی می باشد.


تعداد بازدید : 402

ارسال نظر

ارسال