نماهای گارتنر در بلندترین آسمان‌خراش اروپا و بزرگترین پروژة ساختمانی سوئیس

  • چهارشنبه 17 آذر 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره ونما: بلندترین آسمان‌خراش اروپا با نمایی از آلومینیوم-‌شیشه پوشش داده خواهد شد. این نما در گوندلفینگن-با‌واریا (Gundelfingen-Bawaria) ساخته خواهد شد.
نماهای گارتنر در بلندترین آسمان‌خراش اروپا و بزرگترین پروژة ساختمانی سوئیس

باشگاه در و پنجره ونما: بلندترین آسمان‌خراش اروپا با نمایی از آلومینیوم-‌شیشه پوشش داده خواهد شد. این نما در گوندلفینگن-با‌واریا (Gundelfingen-Bawaria) ساخته خواهد شد. جوزف گارتنر (Josef Gartner GmbH) موفق به عقد قرارداد تولید و اجرای پوستة ساختمان 460 متری لاختاسنتر (Lakhta Center) در سن‌پترزبورگ گردیده است. شرکت گارتنر نمای دایره‌ای فرودگاه زوریخ را نیز خواهد ساخت که این پروژه بزرگترین پروژة ساختمانی در سوئیس محسوب می‌شود.

نمای در‌نظر گرفته‌شده برای هر دو پروژه، مساحتی در‌حدود 165 هزار مترمربع را پوشش خواهد داد که معادل 23 زمین فوتبال است.

ساختمان لاختا در سن‌پترزبورگ با ارتفاع 7/460 متر همانند سوزن پیچیده‌ای ساخته شده است.

نمای آلومینیوم-‌شیشة این ساختمان با زاویه 8/0 درجه پیچیده شده است. شیشة نما به‌روش فرم‌دهی سرد تولید شده که در این روش امکان تولید شکل‌های مختلف هندسی امکان‌پذیر می‌گردد.

تا پایان سال 2017، گارتنر 73240 مترمربع نمای خارجی و 25310 مترمربع نمای داخلی نصب خواهد کرد.

فرودگاه زوریخ نمایی پیچیده با ارزش معماری بالا محسوب می‌شود و گارتنر این مجموعه را نیز نما‌سازی خواهد کرد. ساختمان اصلی این بنا با ارتفاع 38 متر به 66882 مترمربع نما نیاز دارد. این قرارداد بزرگترین قراردادی است که گارتنر تاکنون در زمینة نما منعقد کرده است. مهم‌ترین عامل برجسته‌شدن نماهای گارتنر، شفافیت و بهره‌وری انرژی بالای این نماها به‌شمار می‌رود.

به علت وجود عایقیت 50 دسی‌بلی صوت در فرودگاه، علیرغم صدای هواپیماها، کارکنان قادر خواهند بود در شرایطی آرام کار کنند.

همچنین در شهر لس‌آنجلس، نماساز باواریایی، گنبدی به ارتفاع 36 متر را برای موزة آکادمی پوشش خواهد داد.

این موزه، همان ساختمانی است که همه‌ساله برنامة اسکار در آن اجرا می‌شود. سقف شیشه با ساختار فولادی این ساختمان توسط رنزو پیانو (Renzo Piano) طراحی شده است. گارتنر همچنین در واشینگتن نمای آلومینیومی برای ساختمان 54 متری خیابان پنسیلوانیا، در فرانکفورت برای ساختمان 45 متری مین‌زرو‌نورث و در لندن ساختمان شماره 10 فرنچ‌آوینو را نصب کرده است. نمای ساختمان مین‌زرو‌نورث در ابعاد 11 هزار مترمربع و از جنس آلومینیوم و فولاد است. نمای ساختمان 10 فرنچ‌آوینو در لندن نیز در ابعاد 18 هزار متر‌مربعی نصب شده و نمایی آلومینیومی است.

طی سال‌های اخیر، تکنیک‌های جدید نظیر طراحی سه‌‌بعدی کامپیوتری و شیشه‌های تولید‌شده با روش‌های جدید، امکان نماسازی در اشکال پیچیده را فراهم آورده است.

گارتنر نماهای خاص دیگری نیز طراحی کرده است. نماهای دو لایه (پوسته) و سه لایه از‌جمله دستاوردهای گارتنر بوده که موجب کاهش مصرف انرژی و هزینة نظافت ساختمان خواهد شد. همچنین دو لایه‌بودن نما موجب شفافیت بالا و عایقیت صوتی بالا خواهد شد. به‌عنوان مثال می‌توان به محصول CCF این شرکت اشاره نمود که در ساختمان اداری روشه (Roche) در باسل (Basel) مورد استفاده قرار گرفته است.

 


تعداد بازدید : 1799

ارسال نظر

ارسال