پارک فناوری و مرکز رشد در آذربایجان غربی ایجاد می شود

  • شنبه 6 آذر 1395 ساعت 15:47

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذریایجان غربی گفت: پارک فناوری و مرکز رشد در این استان با همکاری دانشگاه پیام نور تأسیس و راه اندازی می شود.
پارک فناوری و مرکز رشد در آذربایجان غربی ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، نادر صفرزاده روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان بوکان با عنوان رفع موانع تولید، افزود: برای رشد و خلاقیت ایده جوانان، تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و دانشگاه پیام نور امضا شده است.
وی اضافه کرد: این تفاهم نامه در راستای توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود، جهت حمایت از ایده‌های نو و فناورانه به ویژه مرتبط با نیازهای توسعه‌ای استان امضا شده است.
صفرزاده ادامه داد: دانشگاه پیام نور به دلیل تعدد مراکز و واحدها در استان، یکی از دانشگاه‌هایی است که می‌تواند زمینه ساز حرکت به سمت کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان باشد.
وی اظهارکرد: جهت حمایت از ایده های نو به ویژه در میان قشر جوان شهرستان بوکان، این مرکز در دانشگاه پیام نور ایجاد خواهد شد.
معاون استاندار آذربایجان غربی از عملکرد بانک های عامل در تامین اعتبار برای واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: شهرستان بوکان با وجود زیرساخت های مناسب و داشتن استاد کاران ماهر و نیروهای متخصص نیازمند توجه بیشتری است.

* 424 واحد تولید در استان آذربایجان غربی تا پایان سال به چرخه تولید باز می گردند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این جلسه با اعلام اینکه 424 واحد تولیدی استان تا پایان سال از رکود خارج شده و در مسیر رونق تولید قرار می گیرند، گفت: برای این تعداد واحد تولیدی پنج هزار و 700میلیارد ریال( 570 میلیارد تومان) تسهیلات در نظر گرفته شده است.
جعفر صادق اسکندری افزود: طبق مصوبه دولت باید تا پایان سال هفت هزار و500 طرح و واحد تولیدی راکد و غیرفعال در کشور در مدار تولید قرار گیرند که سهم استان آذربایجان غربی 424 طرح و واحد تولیدی است .
وی کل مبلغ پرداختی از طرف بانک های خصوصی و دولتی برای رفع موانع تولید در استان را افزون بر 2 هزار و 80 میلیارد ریال ( 208میلیارد تومان ) اعلام و اضافه کرد: بانک های خصوصی در بخش صنعت یک هزارو 420 میلیارد ریال و در بخش کشاورزی 420 میلیارد ریال پرداخت کرده اند .
اسکندری با اشاره به توانمندی های شهرستان بوکان در بخش صنعت ادامه داد: شهرستان بوکان در زمینه های صنعت اتاق سازی، ماشین آلات سنگین، قطعه سازی، تولید مصالح ساختمانی به خصوص آجر فشاری و تولید فرش در استان آذربایجان غربی پیشرو بوده و نیازمند حمایت جدی مسئولان است.
فرماندار بوکان هم با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: با اجرای درست واصولی سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان فشارهای اقتصادی بیرونی را بی اثر کرد.
جمال خسروی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی بر تولیدات داخلی تاکید شده است، گفت: اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی به مردم و تولید گنندگان داخلی انگیزه بخشیده و باعث پیشرفت اقتصاد کشور خواهد شد.
فرماندا بوکان اعلام کرد: در شهرستان بوکان 185واحد تولیدی وجود دارد که 51 واحد فعال و مابقی نیز نیمه راکد و یا راکد هستند.
خسروی مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان بوکان را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مسئولان بانک های عامل شهرستان بوکان و تولید کنندگان دیدگاه ها ونظرات خود را مطرح کردند .
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم صنعتی در استان آذربایجان غربی به شمار می رود.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

 

 

 


تعداد بازدید : 668

ارسال نظر

ارسال