اجرای نادرست نماسازی ساختمان‌ها خطرآفرین است

  • سه شنبه 25 آبان 1395

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نسبت به وضعیت ساخت و ساز هشدار داد و گفت: اجرای نادرست نماسازی ساختمان‌ها خطرآفرین است.
اجرای نادرست نماسازی ساختمان‌ها خطرآفرین است

مجتبی قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واحد نظارت عالیه این اداره کل، اجرای صحیح نماهای سنگی ساختمان‌ها به اندازه کافی مورد توجه سازندگان و مهندسین ناظر قرار نمی‌گیرد.

وی با هشدار نسبت به خطرات احتمالی افزود: این موضوع می‌تواند برای عابران و حتی ساکنان خود ساختمان‌ها بسیار خطرآفرین باشد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: بر اساس مبحث چهارم و دوازدهم مقررات ملی ساختمان و همچنین آیین‌نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی و نیز استاندارد شماره 2 هزار و 800 ایران، اجرای درست نما با روش‌ها و اتصالات مطمئن و حصول اطمینان از جدا نشدن آن چه در حالت عادی و چه در هنگام زلزله لازم بوده و مورد تاکید قرار گرفته است.

قادری خطاب به سازندگان، مهندسان ناظر و نیز شهرداران استان تاکید کرد: ضروری است سازندگان و مهندسان ناظر بر اساس تکالیف قانونی عمل کرده و همچنین ناظران از تایید موارد غیر اصولی جدا پرهیز کنند.

وی ادامه داد: شهرداران شهرهای استان مرکزی نیز باید از صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که مقررات فوق‌الذکر در آنها رعایت نشده باشد، خودداری کنند.

 


تعداد بازدید : 772

ارسال نظر

ارسال