هتل‌سازان ۱۷ کشور دنیا در راه ایران

  • جمعه 16 مهر 1395 ساعت 23:27

اخبار => اخبار

برترین برندهای هتل‌سازی و هتلداری ١٧ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی یکشنبه به ایران می‌آیند تا شرایط سرمایه‌گذاری در ایران را بدانند و تفاهمنامه‌های ساخت هتل‌های ۴و ۵ستاره در ایران به امضا برسد.
هتل‌سازان ۱۷ کشور دنیا در راه ایران

تا‌کنون نیز حضور ۶۴ برند برتر هتل‌سازی و هتلداری از کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، هلند، کره‌جنوبی، پرتغال، ترکیه، امارات متحده‌عربی، چین، آفریقای جنوبی، کرواسی، سنگاپور، تایلند و جمهوری آذربایجان در این همایش قطعی شده است. آنطور که غلامحیدر ابراهیمبای‌سلامی، نماینده سابق مجلس و رئیس کنونی هلدینگ گردشگری سازمان تأمین اجتماعی به ایسنا گفته است، این برندها از گروه هتل‌های بین‌المللی آکور فرانسه، گروه بین‌المللی ساختمانی و هتل‌ساز وینسی، گروه بین‌المللی و ساختمان‌ساز بوئیک، گروه بین‌المللی ساختمان‌ساز دایلم، گروه بین‌المللی اسکوت، شرکت کولی‌یرز، هلدینگ پورگر، اشتین‌برگر گروپ و گروه روداو هلدینگ مارشون هستند تا ابهاما‌تشان در گفت‌وگوی رودررو با اعضای کابینه درخصوص سرمایه‌گذاری در ایران مرتفع شود. ابراهیمبای سلامی گفت: مذاکره با برخی از برندها از مدت‌ها قبل آغاز شده که برخی آنها نیز به مرحله امضای تفاهمنامه رسیده است.

مدیرعامل هگتا اعلام کرد که همزمان با برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، 3پنل تخصصی با موضوع «طرح فرصت‌های سرمایه‌گذاری با محوریت ١٠٠ هتل، ١٠٠ کسب و کار» که تاکنون ١٧٤ پروژه به‌عنوان اولویت بسته سرمایه‌گذاری ایران با کمک ٣١ استانداری، شهرداری‌ها، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مناطق آزاد و بخش خصوصی آماده شده است، «تشریح قوانین و مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی برای ساخت هتل در ایران» و «مذاکره شرکت‌های بزرگ هتل‌سازی جهان با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های ایرانی به‌منظور شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی در این سطح» برگزار می‌شود.

به گفته وی، اخیرا سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده است، ارز سرمایه‌گذاران خارجی در بازار ایران می‌تواند با نرخ بازار آزاد معامله شود. این اقدام در حالی صورت گرفته است که پیش از تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، چنین امکانی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود نداشت و آنها با ١٠ تا ١٥ درصد زیان در سرمایه به محض ورود ارز و معامله در ایران، مواجه می‌شدند. اما اکنون شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی تسهیل شده و نوسان قیمت ارز و ریسک تسعیر ارز برای شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذار کاهش یافته است.

گفتنی است همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری ایران، روزهای ١١ و ١٢ مهرماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر مسکن و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران، رئیس و معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با مشارکت شرکت‌های بزرگ ساختمانی، هتل‌سازان و هتلداران داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود.


تعداد بازدید : 767

ارسال نظر

ارسال